علی عسکر جمشیدی، شنبه در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شهرستان شیراز، ضمن تقدیر از کادر پزشکی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، افزود: این فرمانداری مخالف برگزاری جشن های سنتی و هر برنامه‌ای که باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی در چارچوب قانون شود، نیست و از چنین برنامه‌هایی نیز حمایت می‌کند اما همانگونه که بارها توسط دانشگاه علوم پزشکی تاکید شده است، هر گونه تجمعی در شرایط موجود خطرساز است و امنیت سلامت جسمی شهروندان را شدیدا با خطر مواجه می‌کند،

وی بیان کرد: با توجه به موارد یاد شده، تجمع جمعه آخرسال و چهارشنبه‌سوری، یک خطر بسیار جدی برای فراگیرشدن ویروس کروناست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز ادامه داد: هماهنگی‌های لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله انتظامی، اجرایی و خدمات رسان در این شهرستان، برای پشت سر گذاشتن چهارشنبه سوری بی خطر برای اهالی شیراز اندیشیده شده است.

جمشیدی، با قدردانی از شهروندان شیرازی که رعایت مسایل بهداشتی برای شکست بیماری کرونا را از اولویت‌های مهم خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: آتش نشانی، اورژانس و بیمارستان‌ها به همراه دستگاه های انتظامی و قضایی برای پیشگیری از خطرات احتمالی و حفظ سلامت جانی و مالی شهروندان در آماده باش کامل به سر می‌برند و اطمینان داریم مردم نیز شرکت در تجمع مراسم چهارشنبه سوری را یک خطر بالقوه برای شیوع ویروس کرونا در بین اعضای خانواده و عزیزان خود می‌دانند و ما را در ادامه مسیر پیشگیری و مقابله با این بیماری با ایجاد پویش‌های مردمی (در خانه می‌مانم) همراهی خواهند کرد.

او گفت: نه تنها عدم شرکت در تجمع برگزاری چهارشنبه سوری امسال، بلکه فرصت برای دید و بازدید نوروزی از بستگان و عمل به این سنت حسنه ایرانی، اسلامی و حتی مسافرت‌های غیر ضروری و تفریحی، بعد از مهار و شکست ویروس کرونا وجود دارد.

جمشیدی بیان داشت: انتظار داریم شهروندان عدم ترددهای غیر ضروری در سطح شهر را در کنار رعایت نکات بهداشتی جدی‌تر از قبل مدنظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز نیاز به یک همدلی و اتحاد برای شکست این بیماری احساس می‌شود و جا دارد از همراهی مردم به سبب ماندن در خانه‌ها، خریدهای اینترنتی و انجام اقدامات بهداشتی تشکر کنیم و به یاری خدا بعد از شکست کرونا، میزبانی شایسته همچون سال‌های پیشین از میهمانان نوروزی در شیراز خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز همچنین گفت: شهروندان شیرازی به شایعات و اخبار منابع غیر رسمی توجه نکنند و یقین بدانند در بحران اخیر وموضوع شیوع ویروس کرونا، با اتخاذ تصمیمات بسیار خوب و به موقع توسط ستاد بحران این شهرستان و با استفاده از دستورات استاندار فارس، یک سیستم نظارت، پیشگیری و کنترل بسیار خوب در این شهر شکل گرفته است.

براساس آخرین آمار منتشرشده در روز شنبه (بیست و چهارم اسفند 98) تعداد مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۲۴۳ نفر رسیده است.

در مجموع ظرف ۲۴ساعت گذشته، یک هزار و 365 نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و با احتساب این افراد شمار مبتلایان به ۱۲هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۱۱ نفر فوت شده‌اند و چهار هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.