عبدالرسول همتی شنبه در جلسه شورای سلامت استان فارس بدون اعلام شمار افرادی که در استان نتایج ابتلایشان مثبت بوده  افزود: از روز اول که مورد مثبت ابتلا به کرونا در کشور  گزارش شد، جلسات متعددی داشتیم و برای پیشگیری و مقابله با این بیماری برنامه ریزی شد.
وی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تنها مرجع بیان گزارش در مورد مبتلایان به کرونا دانست و گفت: تا کنون هیج مرگ و میر ناشی از کرونا در استان فارس نداشتیم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آموزش مردم در حوزه پیشگیری از کرونا بیان کرد: بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) با ۱۰۰ تخت برای رسیدگی به بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا پیش بینی شده که تا کنون بیش از نیمی از این تخت ها استفاده نشده است هرچند که بیمارستان چمران نیز به عنوان بیمارستان دوم پیش بینی شده بود.
همتی افزود: هفته سختی به لحاظ شیوع بیماری کرونا خواهیم داشت، شاید هفته آینده بیماری کرونا تحت کنترل در بیاید.
وی ادامه داد: هم نیمه جنوبی کشور شدید درگیر این بیماری نشده و هم آمادگی خوبی ایجاد شده است.
این مقام مسوول گفت: در استان فارس ۳۸ مرکز را به عنوان مرکز خدمات سرپایی و ۹ مرکز نیز در سطح شیراز مشخص شده است.
همتی افزود: تا روز گذشته ۸۷۰ بیمار توسط ۹ مرکز معاینه شدند و بار بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) پایین آمده تا بتوانند بیماران تخصصی تر را مورد مراقبت قرار دهند.
وی ادامه داد: با تولیت اماکن مذهبی از جمله حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و حرم حضرت سید علاء الدین حسین(ع) جلسه داشتیم و تمهیدات خوبی فراهم شد که مجبوریم تا اطلاع ثانوی حرم تعطیل و از هشت در یکی باز باشد و مردم از آن در وارد شوند و در صحن سلام دهند و خارج شوند.
همتی گفت: نحوه ضد عفونی کردن اماکن مذهبی را آموزش دادیم و روزانه این موضوع را رصد می کنیم.
معاون علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در شهرداری همکاری خوبی صورت گرفته و ناوگان حمل و نقل شهری همچنین اماکن بین راهی ضد عفونی می شوند.
همتی افزود: تیم هایی از امروز در پایانه های مسافربری مستقر کردیم و با توجه به اینکه به مرکز شماره گذاری روزانه هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه می کنند تصمیم گرفتیم یک تیم آنجا مستقر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.