در حالی که به نظر می‌رسد اصولگرایان در این استان تنها گروه‌های سیاسی دارای لیست در انتخابات یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی هستند اما سخنان و مواضع فعالان این جریان نشان ‌می‌دهد راه دشواری برای رسیدن به اتحاد دارند و اختلافات آنان در حال افزایش است.

موضوعی که سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در مورد آن حرف و حدیث دیگری دارد و اختلاف در این اردوگاه را مردود می داند.

 حدود ۱۶ روز دیگر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود تا با رای مردم نمایندگان جدید راهی بهارستان شوند اما با وجود زمان محدود هنوز خبری از لیست‌های انتخاباتی گروه‌های سیاسی در فارس نیست.
اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان استان فارس که تکلیف خود را برای انتخابات پیش رو مشخص کرده‌اند و می‌گویند تمام داوطلبان مدنظر آنان رد صلاحیت شده‌اند و در این شرایط نمی‌توانند لیست دهند.

زمزمه برای مستقل شدن 
استنتاج مبتنی بر اختلاف در بین جریان اصولگرایی در فارس از آنجا بروز یافت که جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت استان ابتدای هفته جاری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت تحمیل برخی گزینه‌ها به لیست این شورا تحت عنوان ژن خوب یا فشار سیاسی نزدیکان به آن طیف سیاسی، این جبهه لیست انتخاباتی مستقل ارایه خواهد کرد.

نادیده گرفته شدن، منافع حزبی، شفاف نبودن 
همچنین جمعی از جوانان اصولگرای استان فارس ۱۵ بهمن ۹۸ در بیانیه‌ای خطاب به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کردند: قرار بود شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا) با درنظر گرفتن جوانان و فعالان واقعی انقلاب، وحدتی حول معیارهای امامین انقلاب رقم بزند اما متاسفانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان فارس و شهر شیراز تاکنون اتفاقی متفاوت رقم نزده و همچنان حضور انحصاری احزاب، گروه ها و خانواده های خاص در شورا باعث نادیده گرفته شدن جریانات مردمی شده است.

در این بیانیه از آنچه «همچنان تعارض منافع باعث ایجاد دوگانه منافع انقلاب و منافع حزب و خانواده در شورا شده است» سخن گفته شده و آمده است:‌ هیچ سازوکار و معیار مشخص و شفافی برای انتخاب نامزدها وجود ندارد،‌ هیچکس نمی‌داند چه کسی و با چه معیاری قرار است در لیست قرار بگیرد؟ هیچکس نمی‌داند در شورا چه می گذرد، آیا معیارها تعیین کننده هستند یا سهم خواهی و آقازادگی و پول و ثروت؟ هیچکس نمی‌داند نمایندگان شورای ائتلاف چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟ آیا می‌پذیرند در صورت پیروزی در انتخابات آرای خود را شفاف کنند؟ آیا در سیاست خارجی حامی استقلال کشور هستند یا همانند برخی نمایندگان اصولگرای مجلس نهم از برجام حمایت می‌کنند؟
در ادامه این بیانیه آمده است: این سوالات و ابهامات در سازوکار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان، ما را به عنوان جمعی از جوانان انقلابی در شهر مکلف می کند تا صریح و شفاف مطالبات خود را از شورا مطرح کنیم و اعلام کنیم که راه پرهیز از اختلاف، ایجاد وحدت و پیروزی گفتمان انقلاب در انتخابات از مسیری می‌گذرد که متعهد به سازوکار و معیار مشخص و شفاف باشد.
این جوانان در بخشی دیگری از این بیانیه ضمن پرهیز از هرگونه سهم خواهی اعلام کردند که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان فارس در صورت رعایت کردن موارد فوق نوید آینده درخشانی برای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب را خواهد داد، در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که همگان تصمیمات این شورا را بپذیرند، بنابراین از شورای ائتلاف خواستاریم که با سرلوحه قرار دادن معیارهای امامین انقلاب و ایجاد سازوکار شفاف، زمینه وحدت آفرینی را فراهم کنند، از سایر جوانان انقلابی شهر نیز خواستاریم تا با ایجاد این مطالبه جریان انقلابی شهر را برای رسیدن به سرمنزل مقصود یاری دهند.

هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است
مجید فروردین سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هنوز هیچ تصمیم نهایی در خصوص لیست انتخاباتی این شورا در استان فارس و شیراز گرفته نشده است.
وی ادامه داد: قرار است جمعی از اعضای شورای ائتلاف استان و شیراز در مورد لیست نهایی تصمیم‌گیری کنند که امیدواریم تا پایان هفته جاری یا ابتدای هفته آینده لیست نهایی منتشر شود.
وی وجود هرگونه اختلاف در بین اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و فشارهای سیاسی و قومی به این شورا را رد کرد و گفت: انتخاب اعضای لیست انتخاباتی براساس بررسی‌های کارشناسی و نظرسنجی‌ها در حال انجام است.
فروردین درباره انتقادها به احتمال حضور برخی جوانان فاقد سابقه اجرایی در لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهارکرد: درچند سال گذشته این جوانان امکان ورود به فعالیت‌های اجرایی را نداشته‌اند اما سابقه علمی و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی درخشانی دارند که می‌توانند موثر باشند.

دوم اسفند ۹۸ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار می شود.

استان فارس دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.