حمیدرضا ایزدی یکشنبه با ارسال  پیامی برای ایرنا آورده است: این کوهنورد یازدهم بهمن ماه در ارتفاعات علم کوه بر اثر شرایط نامساعد جوی ناپدید شده است.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع از این موضوع باهماهنگی هلال احمر استان از طریق هوایی یک تیم ۱۰ نفره را به منطقه علم کوه اعزام کردیم.

رییس هیات کوهنوردی استان فارس از نام بردن این کوهنورد مفقود شده شیرازی خودداری کرد.

شرایط جوی  امکان جست و جو  برای این کوهنورد را سخت کرده است   

فرماندار کلاردشت مازندران هم یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی امکان جست‌ و جو برای پیدا کردن این کوهنورد در حال حاضر وجود ندارد.

کامران پولادی ادامه داد: کوهنورد ناپدیده شده حدود ۴۵ سال سن دارد و به همراه  یک کوهنورد دیگری در منطقه حضور داشت.

وی اظهار داشت : بر اساس بررسی ها این دو کوهنورد چهارشنبه هفته پیش از  مسیر گرده آلـمان ها حرکت کردند و پس از رسیدن به جان پناه منطقه  " خرسان " شب را تا صبح در آن منطقه سپری کردند و حوالی ساعت ۹ صبح  پنجشنبه از هم جدا شدند که یکی از آن ها به مقصد رسید ولی از سرنوشت دیگری خبری نیست. 

پولادی گفت : مسیری که این دو کوهنورد طی کرده اند بسیار خطرناک و بهمن گیر است و به گفته پیشکسوتان کوهنوردی در این منطقه ، نخستین صعود زمستانی  از این مسیر در سال ۱۳۳۷ انجام گرفت و تاکنون تکرار نشد.   

فرماندار کلاردشت افزود : پس از اطلاع از این حادثه ، نشست های متعددی در قالب شورای تامین در فرمانداری برگزار شد و حتی از جمعیت هلال احمر استان نیز تقاضای یک فروند بالگرد شد منتهی به علت شرائط  نامساعد جوی و کولاک شدید در ارتفاعات کوهستانی  قلل علم کوه و تخت سلیمان اجازه امداد رسانی به نیروهای مردمی داوطلب و نیروهای جمعیت هلال احمر داده نمی شود.

قله مرتفع علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد . این قله بعد از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد و دومین قله مرتفع ایران به شمار می رود. دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای ۴۰۰۰ متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی ۲۵  هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.