استاندار فارس، پنجشنبه در آیین نامگذاری بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، این شهید بزرگوار را قهرمانی ملی و فراملی دانست و گفت: همه ما باید به وجود او افتخار کنیم، چرا که ایران از این پس الگوی ارزشمندی برای نظامیان، تکیه‌گاهی قدرتمند برای مردم و اسطوره‌ای برای پیروی جوانان دارد که پاسداشت وی بر همگان واجب است.

عنایت الله رحیمی، با تاکید بر اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دوران حیات خود امنیت و اقتدار را برای مردم به ارمغان آورد و جبهه مقاومت را تقویت کرد، اظهار داشت: پس از شهادت این شهید نیز شاهد کلید خوردن خروج استکبار از منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه همه ملت‌ها داشته‌های خود را پاس می‌دارند و از نداشته‌ها نیز داشته‌ای می‌سازند، گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی از داشته‌های بزرگ و ارزشمند ماست که باید با پاسداشت او در راه حفظ جایگاه ملی و فراملی او کوشا باشیم.

استاندار فارس، شهید قاسم سلیمانی را برگ زرینی بر تارک ایران اسلامی دانست و با اشاره به اینکه ویژگی‌های خاص این شهید بزرگ او را محبوب قلوب مردم کرده، بیان کرد: سپهبد قاسم سلیمانی همواره به همه سلایق و آحاد مردم احترام می‌گذاشت و در راه خدمت صادقانه، بی‌منت گام بر می‌داشت و همین ویژگی‌ها نام او را برای همیشه جاودانه کرده است.

آمریکا باید از منطقه خارج شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین اظهار داشت: گام اول انتقام شهادت سردار سلیمانی با حمله سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا آغاز شد و این موضوع حاوی این پیام است که آمریکا باید از منطقه خارج شود و تحقق این امر، نیازمند عزم شهید سلیمانی و اراده‌ای مشابه اوست که خوشبختانه در ملت ما وجود دارد.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: آمریکایی‌هایی‎ که پس از جنگ دوم جهانی دنیا را قسمت کردند و به غارت بردند به مرور وارث انگلیس و فرانسه هم در منطقه ما شدند و همه امکانات مردم منطقه غرب آسیا را ظرف این سال‌ها در اختیار داشتند.

وی ادامه داد: آنها باید متوجه شوند که با ریخته شدن خون سردار مقاومت، جایی برای آنها در منطقه ما باقی نمانده و همراه با آمریکا، رژیم صهیونیستی هم از منطقه جمع خواهد شد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه قدم‌های بزرگتر و سنگین تری پیش رو خواهیم داشت، گفت: پروژه کوهسار مهدی (عج) که به نام شهید سپهبد سلیمانی نامگذاری شده از اهمیت ویژه‌ای به لحاظ موقعیت شهری برخوردار است.

سلیمانی، قهرمان وطن است

شهردار شیراز هم در این مراسم بیان کرد: باور داریم قهرمانان وطن همچون شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ارزشمندترین دارایی ملت هستند که باید به شایسته‌ترین نحو از آنها محافظت کنیم.

حیدر اسکندرپور با اشاره به موقعیت بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، گفت: این بزرگراه در منطقه کوهسار مهدی (عج) به طول ۱۰ کیلومتر واقع شده است و میدان جام جم را به کمربندی جوادیه متصل می‌کند.

شهردار شیراز در این آیین که با حضور مسوولان لشکری، استانی، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای پاسداشت، بزرگی و عظمت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قهرمان کشور گرد هم آمده‌ایم.

اسکندرپور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم که هجدهم دی‌ماه ۹۸ انجام شد، گفت: شهید سلیمانی به عنوان یک فرمانده بزرگ، ۲ ویژگی شجاعت و تدبیر را توامان داشت و با کمترین خسارت‌ها، شجاعانه‌ترین اقدامات را انجام می‌داد.

وی راه، روش و منش شهید سلیمانی را طبق فرمایش رهبری، ورای مرزبندی‌های سیاسی و جناحی دانست و بیان کرد: امروز در کشور برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر جامعه نیازمند در پیش گرفتن اینگونه رویه‌ای هستیم و شهید سلیمانی، نماد بارز و شاخص حرکت فراتر از گروه‌ها، دسته‌بندی‌ها و امور روزمره سیاسی بود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه (سیزدهم دی‌ماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.