آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب روز چهارشنبه در دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس  با بیان دو اصل اساسی که سبب برکات، دوام، پایداری و رو به رشد بودن تعالی خدمات نیک اندیشان به مردم می شود، گفت: نخست اینکه لازم است در تمام بنیادها و موسسه هایی که برای اقدام های نیک اندیشانه بنا می شوند، افرادی عهده دار مسوولیت شوند که پاکیزگی در همه ابعاد داشته باشند، زیرا با اقدام نیک به نتایج مطلوب می رسیم.

 آیت الله دستغیب در توضیح اصل دوم نیز افزود: آنچه منافع مردم در آن باشد، پایدار می ماند، رحمت خداوند برای همه افراد جامعه با هر ایده و عقایدی وجود دارد و در این راستا مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز باید برای ارتقای سلامت و منافع عمومی مردم تلاش کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار داشت: اگر کمک اعضا و نیکوکاران نبود، نتیجه ای به بار نمی نشست و در این شرایط نقش نیک اندیشان در عرصه سلامت بسیار موثر است.

مهرزاد لطفی  با اعلام اینکه در راستای سلامت مردم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور به مراجعان هفت استان مجاور نیز خدمات رسانی می کند، افزود: ۳۰ درصد از مراجعان در بخش خصوصی و دولتی از بیماران خارج از استان فارس بوده و مسوولان دانشگاه تلاش می کنند تا اعتبارات متناسب با خدمات دهی استان را جذب کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام افتخار برای شرکت در نشست مجمع خیرین تامین سلامت فارس، ادامه داد: با جدیت و هر گونه حمایت در کنار نیک اندیشان عرصه سلامت هستیم و پیگیری موارد مطرح شده در این نشست نیز را، در اولویت کار خود قرار می دهیم.

 لطفی با اشاره به اینکه حدود ۱۱ هزار نخبه کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشغول به تحصیل هستند گفت : با توجه به اصل مهم بنیاد خانواده و ترویج ازدواج و ساماندهی جوانان، این دانشجویان نیاز به خوابگاه و امکانات رفاهی دارند که خوابگاه متاهلی از ضروریات این دانشجویان است.

نایب رییس هیات مدیره و هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در این نشستبا بیان اینکه نه تنها حوزه سلامت، بلکه تمام بخش ها نیاز به مشارکت نیک اندیشان دارد، گفت: یکی از وظایف اصلی مسوولان ارشد استانی، به ویژه استانداران، جلب کمک نیکوکاران در راستای آبادسازی کشور است.

محمد هادی ایمانیه افزود: تکمیل مراکز در حال ساخت دانشگاه، ساخت خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان، هماهنگی برای رسیدگی به بیماران خاص و حمایت مسوولان دانشگاه از نیک اندیشان، از مواردی است که باید به آن توجه شود.

عضویت ۲۵۰۰ نیک اندیش در مجمع خیرین تامین سلامت فارس

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس  هم با ارایه گزارشی از مهمترین اقدامات این مجمع در سه ماه گذشته، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ نیک اندیش، عضو مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس هستند.

 علی اکبر رامجردی  این افراد را فارغ از جایگاه و خالصانه عنوان کردو با بیان اینکه مهمترین رُکن این مجمع را کمیته حقوقی است و در شهرستان های استان، ۳۰ کمیته مسوولیت رسیدگی به خدمات سلامت را به ‌عهده دارند، افزود: دو هزار و ۲۴۰ تفاهم نامه به ارزش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به همت نیک اندیشان حوزه سلامت فارس به انعقاد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، تهیه تجهیزات پزشکی، حمایت از بیماران نیازمند و دیگر اقدامات عرصه سلامت از جمله فعالیت‌ های خیرین تامین سلامت فارس است، افزود: در سال های اخیر ۳۱۰ پروژه عمرانی احداث و بیش از سه هزار تخت به مراکز درمانی استان به همت نیک اندیشان عرصه سلامت به مجموعه بهداشت و درمان فارس افزوده شد.

 رامجردی، شیراز را الگوی کشور در ایجاد مجمع خیرین سلامت معرفی کرد و گفت: به همت نیک اندیشان عرصه سلامت فارس، نوزده اقامتگاه همراه بیمار با اسکان ۱۰۰ هزار نفر در شب و ۱۰۸ پایگاه اورژانس، ۶ مرکز آموزشی و ۱۰۸ مرکز درمانی احداث شده است، همچنین این مجمع در حال حاضر، بیش از ۳۰ طرح عمرانی در حال احداث دارد که در آینده ای نزدیک، برخی از آن ها به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس یکی از مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ایجاد و تشکیل دبیرخانه بیمارستان خیریه کشور عنوان کرد و بر توجه ویژه مسوولان از جمله استانداران بر حمایت از نیک اندیشان عرصه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به حمایت نیکوکاران و استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از صندوق حمایت از دانشجویان در سال های اخیر که با همت برخی از استادان و نیک اندیشان عرصه سلامت راه اندازی شده است، اضافه کرد: نیک اندیشان ماهانه به صورت مستمر به این صندوق و دانشجویان دانشگاه کمک می کنند.

اهدای مبلغ یک میلیارد ریالی به صندوق قرض الحسنه حمایت از دانشجویان

محمدرضا پنجه شاهین یکی از اعضای اصلی مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز با بیان اینکه دانشجویان آینده سازان این جامعه هستند، گزارشی درباره فعالیت های صندوق قرض الحسنه حمایت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه داد و هدف از تشکیل این صندوق را حفظ کرامت دانشجویان عنوان کرد.

پنجه شاهین اعلام کرد: مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا کنون به صورت وام قرض الحسنه و کمک هزینه بلاعوض به دانشجویان پرداخت شده که از نیکوکاران برای حمایت از این صندوق دعوت می شود.

وی همچنین از کمک یک میلیارد ریالی دو نیکوکار عرصه سلامت به صندوق حمایت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.