هیات وزیران در جلسه چهارشنبه دهم مهرماه ۹۸ با ارتقای ۲ شهرستان و هفت بخش در استان فارس به تحقق این خواسته سالیان گذشته اهالی این مناطق پاسخ مثبت داد.
استان فارس پیش از این ۲۹ شهرستان را شامل می‌شد که با افزوده شدن هفت شهرستان جدید،‌ شمار شهرستان‌های آن به ۳۶ شهرستان افزایش یافت تا از این منظر در کشور رکورددار باشد.
براساس تصمیم هیات دولت بخش‌های زرقان، بیضا، اوز، سرچهان، خفر، آباده‌طشک و قائمیه به شهرستان ارتقا یافتند و نام آباده‌طشک به «بختگان» و همچنین قائمیه نیز به «کوه‌چنار» تغییر یافت.
شهرستان‌های اوز یکی از این شهرستان‌های تازه تاسیس است که با انتزاع از لارستان به مرکزیت شهر اوز و با ایجاد بخش بیدشهر تشکیل شد.
از آنجا که شهرستان‌ اوز در فاصله‌ای کوتاه تا زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد یکی از دغدغه‌ها آماده بودن زیرساخت‌ها برای برگزاری این انتخابات در دوم اسفندماه بود که با همین هدف با علی اصغر علی‌‍پور سرپرست فرمانداری اوز گفت و گو شد.
سرپرست فرمانداری اوز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بلافاصله پس از تشکیل فرمانداری ۹۰ نفر از معتمدین شهرستان را شناسایی و به استان معرفی کردیم که از این تعداد ۳۰ نفر برای تشکیل هیات اجرایی به اعضای هیات نظارت معرفی شدند و تاییدیه‌های لازم در ارتباط با آنان اخذ شد.
علی‌اصغر علی‌پور افزود: با این ۳۰ نفر تشکیل جلسه دادیم و از بین آن‌ها هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی البدل هیات اجرایی انتخابات، برگزیده شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر هیات اجرایی انتخابات در بخش مرکزی شهرستان و بخش بیدشهر تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات دوم اسفندماه هستند.
سرپرست فرمانداری شهرستان اوز گفت: در جلسات هیات اجرایی تعداد و محل استقرار شعب اخذ رای در شهرستان مشخص شد که در مجموع ۳۲ شعبه در سطح شهرستان فعال خواهد بود که از این تعداد ۱۴ شعبه مربوط به بخش مرکزی و ۹ شعبه مربوط به بخش بیدشهر خواهد بود.
علی‌‍پور افزود: همچنین از این تعداد، هشت شعبه شهری داریم که ۶ شعبه آن ثابت و ۲ شعبه آن سیار است و ۱۵ شعبه روستایی داریم که ۱۲ شعبه ثابت و سه شعبه آن سیار است.
وی ادامه داد: هیات بازرسی انتخابات نیز در شهرستان اوز تشکیل شده و بازرسان و سربازرسان شعب اخذ رای شناسایی و اطلاعات آنان در سامانه جامع انتخابات ثبت شده است.
سرپرست فرمانداری اوز گفت: همچنین سه برابر شعب اخذ رای، نمایندگان فرماندار برای حضور در پای صندوق‌های رای شناسایی شدند و کاربران شعب اخذ رای نیز انتخاب شده‌اند.
علی‌‍پور افزود: برای برخی امکانات لازم برای برگزاری انتخابات از جمله خودرو پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و در جلسه ستاد انتخابات استان، تجهیزات و امکانات مورد نیاز را اعلام کردیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را داریم و در تلاش هستیم تا زمینه برای برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کنیم.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.