رییس کل دادگستری استان فارس روز دوشنبه در این نشست با اعلام آمادگی این مجموعه برای پیشبرد اهداف سلامت استان فارس گفت: در این زمینه رویکرد مجموعه قضایی فارس، حمایت از حوزه سلامت و سرعت بخشیدن به امور و پیشرفت برنامه ها در مسیر تحقق اهداف بهداشت و درمان است.

حجت‌الاسلام  سید کاظم موسوی  همچنین با اشاره به جایگاه پزشکی استان فارس در کشور، وجود پزشکان توانمند و زیرساخت های موجود، بر توانمندی این حوزه در ثروت آفرینی و بهبود شرایط اقتصادی در استان تاکید کرد.

موسوی بر پیگیری امور مربوط به موقوفه های سلامت، تاکید کرد و با توجه به اهمیت این موضوع که موجب بهره مندی بهتر مردم از خدمات حوزه سلامت می شود، خواستار پیگیری این موضوع و برگزاری نشست های مشترک میان مسوولان دو سازمان در این زمینه شد.

رییس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: در مسیر دستیابی به اهداف حوزه سلامت، لازم است با برقراری توازن عادلانه میان سیاست های تشویقی و از سویی دیگر برخورد با متخلفان، زمینه بهره مندی بهتر مردم از خدمات را فراهم سازیم.

موسوی همچنین تمرکز بر موضوع جلب مشارکت نیکوکاران عرصه سلامت را دیگر راهکار ارتقای سلامت در جامعه خواند.

دکتر مهرزاد لطفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از مجموعه واحدهای حوزه سلامت فارس، اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان، مراکز درمانی و واحدهای آموزشی، ارائه کرد و  رویکرد حمایتی مسوولان حوزه قضا در استان با مجموعه سلامت را قوت قلب و انگیزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیشبرد امور بهداشت و درمان جامعه دانست.

وی با اشاره به حجم بالای خدمات رسانی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مراجعانی از دیگر استان های کشور، افزایش کیفی و کمی خدمات در این حوزه را نیازمند حمایت همه جانبه و توسعه تعامل بین بخشی عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با تاکید بر اهمیت آگاهی بخشی و آموزش در افزایش کیفیت خدمات و رفع چالش ها، از رئیس کل دادگستری استان فارس خواست تا در ارائه آموزش های لازم به کارکنان حوزه سلامت، در خصوص مسایل مرتبط با حوزه های قضایی، همکاری لازم صورت گیرد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دادستان شیراز  نیز در نشستی مشترک، ضمن طرح مسایل مشترک، راهکارهای توسعه همکاری و تعامل موجود را بررسی کردند.

لطفی در این نشست با معرفی مجموعه واحدهای دانشگاه در حیطه معاونت های هشت گانه بهداشت، درمان، غذا و دارو، تحقیقات فناوری، توسعه مدیریت و منابع، آموزش، فرهنگی و دانشجویی و بین الملل، به گستردگی حجم فعالیت های این مجموعه در سرتاسر استان اشاره کرد.

این مقام مسوول خدمات رسانی مجموعه سلامت فارس به بیمارانی از دیگر مناطق کشور را از دیگر مسایل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد و گفت: با توجه به کیفیت خدمات و توانمندی های موجود، بیماران از حدود هفت استان جنوب کشور برای دریافت خدمات درمانی به شیراز مراجعه می کنند.

او ادامه داد: در این حجم از گستردگی فعالیت ها، مجموعه سلامت فارس به حمایت و همکاری دیگر سازمان ها و نهادها در مسیر خدمت رسانی، دلگرم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: برای بهبود کیفی خدمات، پیشگیری از بروز خطا، با انجام نظارت و ارائه رهنمودهای سازنده، از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه با گسترش همکاری ها، می توان به نتایج مثبتی دست یافت.

دادستان شیراز نیز در این نشست با اشاره به جایگاه پزشکی شیراز و شهرت و خوشنامی این مجموعه در کشور و حتی مجامع بین المللی، گفت: در کنار نام نیک فارس در عرصه فرهنگ و هنر، در عرصه پزشکی و سلامت نیز مرجع و قطب هستیم.

 حیدر آسیابی  وجود این توانمندی را موجب گسترش توریسم سلامت در استان و بهبود اقتصاد فارس عنوان کرد و با قدردانی از خدمات حوزه سلامت و جامعه پزشکی فارس، بر حمایت مجموعه قضایی استان از پیشبرد اهداف سلامت تاکید کرد.

توجه به گسترش نظارت ها با هدف حفظ اعتماد مردم به مجموعه سلامت، دیگر محور صحبت های دادستان شیراز در این نشست بود.

آسیابی حفظ حرمت جامعه پزشکی را از مسایل مهم در تعامل مشترک با مجموعه سلامت خواند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.