محمد رحمانیان، دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جهرم افزود: همچنین در مدت یاد شده، ۷۵۶ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی در این شهرستان انجام و بیش از چهار هزار و ۷۱۵ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی کشف و معدوم شد.

وی ادامه داد: کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ۹ ماه سال جاری نیز از نان عرضه شده در نانوایی‌های این شهرستان، 401 مورد نمونه‌برداری و برای 46 واحد نانوایی به دلیل تخلف، اخطاریه صادر کردند و هشت نانوایی به دلیل عدم رعایت بهداشت و کیفیت پایین نان، پلمب شد.

رحمانیان بیان کرد: امنیت غذایی، ضامن سلامت عموم مردم است و برای تحقق این مهم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است، بی شک کوتاهی در این زمینه آسیب‌های جبران ناپذیری به آحاد جامعه وارد می‌کند.

داروی آنفلوآنزا به میزان کافی تامین شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این نشست با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزاد در این شهرستان گفت: هر سال در فصول سرد سال شاهد شیوع این بیماری هستیم که در حال حاضر شیوع موج اول آن کمرنگ شده و تعداد افرادی که به همین دلیل در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند رو به کاهش است.

سید مجید ارجمند افزود: هم اکنون داروی آنفلوآنزا به میزان کافی در این شهرستان تامین و ذخیره شده و تجویز آن بر اساس تشخیص متخصصان عفونی صورت می‌گیرد.

ضرورت ایجاد واحد سنجش سموم میوه و سبزی قبل از عرضه به بازار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم هم در این جلسه، بر ضرورت نظارت مستمر بر اماکن عرضه کننده سموم شیمیایی و کشاورزی و نمونه‌گیری از محصولاتی همچون میوه‌ها و سبزی‌ها که با استفاده از این سموم تولید می‌شوند، تاکید و بیان کرد: بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر همچون سرطان‌ها در نتیجه مصرف محصولاتی است که سموم  کشاورزی بر آنان تاثیر گذاشته است.

ایرج قناعتیان افزود: برای پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت عموم مردم، وجود مراکزی برای نظارت و نمونه‌گیری از میوهها و سبزی‌ها به منظور سنجش میزان سموم مصرف شده در آنها قبل از عرضه به بازار مصرف و میدان‌های تره بار لازم و ضروری است.

وی در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: بر اساس آخرین نتایج تحقیقات میدانی در شهرستان جهرم، به این نتیجه دست یافتیم که نبود شادی از مباحث مهمی است که مردم به آن اشاره کرده‌اند.

قناعتیان افزود: نشاط اجتماعی، نقش مهمی بر سلامت روحی جامعه دارد و این همان چیزی است که بسیاری از جوانان و مردم ما به آن نیازمند هستند و می‌توان با ایجاد ورزش‌های همگانی و کاروان شادی در این شهرستان، محیطی شاد را برای مردم ایجاد کرد اما این مهم نیاز به همکاری بین بخشی اداره‌ها دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.