حسین درویشی، سه‌شنبه بیان داشت: امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان فارس در بارندگی اخیر از دیروز (بیست و پنجم آذرما) آغاز شد و تا امروز (بیست و ششم آذرماه)نیروهای امدادی این جمعیت که در ۱۸ شهرستان فارس در آماده‌باش کامل هستند، اقداماتی فوری و ضروری انجام دادند.

وی افزود: امدادرسانی در شهرستان‌های رستم، لارستان، گراش، جهرم، فسا، زرین‌دشت، خرامه، نی‌ریز، استهبان، فیروزآباد، سپیدان، قیر و کارزین، فراشبند، مُهر، داراب، خنج، مرودشت و لامرد بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: این جمعیت همچنین با به‌کارگیری ۳۶ خودروی عملیاتی و ۴۸ موتور پمپ و لجن‌کش، اقدام به امدادرسانی کرده است که اهم این موارد شامل کمک به سیل‌زدگان، رفع آبگرفتگی از منازل شهری و عشایر و همچنین مسافران و خودروهای گرفتار در سیلاب می‌شود.

درویشی بیان کرد: توزیع اقلام زیستی و امدادی شامل، نایلون پوششی، موکت، پتو، بخاری والور، چادر، بسته غذایی و کنسرو در بین حادثه دیدگان از دیگر فعالیت‌های این جمعیت در مدت یاد شده است.

او گفت: امدادرسانی همچنان در مناطق چاه‌ورز، علامرودشت و بخش مرکزی شهرستان لامرد با توجه به شدت حادثه در حال انجام است و همچنین با توجه به ادامه بارش‌ها، در سراسر فارس این کمک‌رسانی تداوم خواهد یافت.

وی، با بیان اینکه۳۳ پایگاه ثابت امداد و نجات هلال احمر و ۱۶ پایگاه سیار در مناطق کوهستانی استان فارس فعال است، تجهیز نشدن وسایل نقلیه به زنجیر چرخ را مهمترین عامل گرفتاری خودروها در جاده‌ها دانست و به رانندگان توصیه کرد: هنگام تردد در جاده‌های برفی و لغزنده، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی استان فارس، با فعال شدن سامانه بارشی در سراسر این استان، بارش‌های شدید به همراه وزش باد شدید از دوشنبه (بیست و پنجم آذرماه) در جنوب و مرکز استان فارس آغاز شده است. میزان بارش این سامانه بین ۴۰ تا ۹۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.