سرهنگ کاووس محمدی روز شنبه  با بیان اینکه رانندگی در حالت مستی ممنوع و جرم است،افزود: مصرف الکل و مواد مخدر توانایی راننده را در حین رانندگی کم می‌کند و قدرت هماهنگی و تصمیم گیری را کاهش می دهد و در بیشتر کشورهای دنیا سخت گیرانه ترین جریمه‌ها در قوانین راهنمایی و رانندگی برای رانندگی در شرایط نامتعادل اعمال می شود.

وی ، تصریح کرد:‌ جریمه رانندگی در حالت مستی، ۴۰۰ هزار تومان یعنی بیشترین مبلغ برای یک تخلف رانندگی در قانون کشور ما است.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مصرف الکل از عوامل موثر در تصادفات محسوب می شود، خاطر نشان کرد:‌ استفاده از مشروبات الکلی و روان گردان‌ها، خطر ریسک پذیری وقوع تصادف را افزایش می دهد و در این شرایط موجب اعتماد به نفس کاذبی   راننده می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با بیان اینکه برابر ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در صورت مثبت بودن تست الکل راننده؛ پلیس با جدیت و بدون چشم پوشی با فرد متخلف برخورد می کند و علاوه بر جریمه قانونی، پرونده‌ای مبنی بر رانندگی پرخطر و شرب خمر برای راننده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی می شود، اظهار داشت:‌ در این شرایط گواهینامه راننده به مدت ۶ ماه ضبط و برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برای خودروهای عمومی و سنگین ۲۰ نمره منفی و برای سواری شخصی ۱۰ نمره منفی تعلق می گیرد.

محمدی با بیان اینکه به استناد ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که راننده در هنگام رانندگی مست باشد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات محکوم خواهد شد، تصریح کرد: مثبت بودن استفاده از الکل توسط راننده از عوامل تشدید جرم محسوب می شود و دادگاه علاوه بر مجازات فوق، مرتکب را به یک تا ۵ سال از رانندگی محروم خواهد کرد؛   که مستی در حین رانندگی در عین حال که یک تخلف محسوب می شود از دیدگاه قانون مجازات اسلامی نیز جرم است.

وی خاطر نشان کرد: عدم نظارت والدین بر رفتار فرزندان و معاشرت با دوستان بزه‌کار، از عوامل مهم گرایش به مصرف مشروبات الکلی است که مصرف آن بسیار زیان بار بوده و در بسیاری از موارد باعث مرگ و آسیب‌های جبران ناپذیر به افراد می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.