این نمایشگاه به مناسبت هفته کارآفرینی و با همکاری ستاد نماز جمعه شیراز و کانون کارآفرینان استان فارس برپا شده است.
این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای کارآفرینی به مدت سه روز پذیرای علاقه‌مندان است.
بنا بر اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس،  بیش از ۷۰ هزار کارآفرین در این استان در حال فعالیت هستند.
سهراب مختاری افزود:امیدواریم در سال رونق تولید بتوانیم با همدلی و همراهی آحاد جامعه گامهای موثری در توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در جامعه برداریم .
وی با اشاره به فعالیت‌های کارآفرینان استان فارس تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و به خصوص تحریم های ناجوانمردانه نظام استکبار شاهد خلاقیت ها و تلاش های کارآفرینان در استان فارس هستیم که این اقدامات در راستای ایجاد اشتغال و رونق بخشی به تولید و خودکفایی اقتصادی نقش بسزایی داشته اند.
وی ادامه داد : کانون کارآفرینان استان فارس قدمهای موثری در جهت کارآفرینی برداشته است که امیدواریم رتبه پنجم کارافرینی استان فارس در  سطح کشور ارتقا یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس درباره آموزش کارآفرینان نیز اظهار داشت: برنامه ریزی ها در راستای سه بخش است  و بخش اول برای افرادی است که  هنوز شغل را آغاز نکرده اند.
مختاری ادامه داد: در این راستا پیشتر تنها  چهار دفتر مشاوره اشتغال در استان فارس فعالیت می کرد و اکنون این دفاتر به ١٧ دفتر رسیده و امید است تا چهار ماه آینده تمامی شهرستان های فارس دارای یک دفترمشاوره و کارآفرینی باشند.
وی ادامه داد: ۱۷دفتر مشاوره کارآفرینی در فارس وظیفه هدایت و راهبری کارافرینان را برعهده دارند که درتلاش هستیم برای هرشهرستان یک دفتر مشاوره ایجاد کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس  در خصوص وظایف این دفاتر گفت: هدایت و راهبری ایجاد و توسعه اشتغال توسط  دفاتر مشاوره و کارآفرینی انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در خصوص حمایت از کارآفرینان نیز بیان کرد: حمایت از کارآفرینان در بخش های مختلفی صورت می‌گیرد که در ابتدا آموزش است و پس از آن شروع کسب و کار  که کارگروه حمایت از سرمایه گذاری فعالیت های حمایتی را انجام می دهد.
مختاری افزود: کمیسیون کار و کارگری و رفع موانع تولید نیز حوزه سومی است که برای حمایت از سرمایه گذاران تلاش می‌کند.
وی افزود :کمیته جذب و سرمایه گذاری به ریاست استاندار محترم استان فارس در راستای حمایت از سرمایه گذاران فعال است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه با تاکید بر حضور موفق کارآفرینان در عرصه کارآفرینی کشور  گفت: استان فارس جایگاه خوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی فراگیر و روستایی دارد.
مختاری افزود: مبحث اشتغال تنها مربوط به یک بخش و دستگاه نیست بلکه دستگاه های مختلفی در این حوزه دست اندرکار هستند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز جمعه در بازدید از  غرفه های نمایشگاه کارا و آشنایی با  عملکردها و دستاوردهای کارآفرینان گفت:  امیداست نسل جوان ما با فن آوریهای قابل رقابت درسطح دنیا این جنگ اقتصادی را به نفع کشور و مسلمانان تمام کنند.
آیت الله لطف الله دژکام با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال درسطح استان افزود: همه فعالان اجتماعی دینی و فرهنگی باید کارآفرینان را همراهی و مساعدت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: نسل جوان ما با فناوری های نوین به رقابت اقتصادی  با کشورهای جهان رفته اند.
آیت الله دژکام بیان کرد:  امروز شاهد بخشی از فعالیت های کار آفرینان استان در جهت بهبود وضعیت اقتصادی  استان هستیم وامیدواریم نسل جوانی که در حال ایجاد کار در استان و کشور است با استفاده از فناوری های نوین با سایر کشورهای جهان رقابت کنند و توانمندی های ایران را به رخ جهانیان بکشند.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه کشور در جنگ اقتصادی است تصریح کرد: حضور جوانان در عرصه کار آفرینی منجر به این خواهد شد که پتانسیل های ایرانی در عرصه های جهانی نمود داشته باشد و در این جنگ نام ایران در قله موفقیت باشد.
بنا بر اعلام ظهیرامامی مسئول کانون کارآفرینان استان فارس، نمایشگاه کارا به مدت سه روز از روز جمعه هشتم تا یکشنبه دهم آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.