حجت الاسلام سید عباس موسوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اولین کاروان اعزامی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس برای خدمت رسانی و فعالیت در این موکب به استان کرمانشاه اعزام شد و از ۱۵ مهرماه با بازگشایی مجدد مرز خسروی فعالیت خود را در این منطقه آغاز کرد.

موسوی با بیان اینکه با توجه به تمهیدات امنیتی در این منطقه مرز از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ باز است و تردد زائران در این زمان صورت می پذیرد،اظهار داشت: به همین منظور اداره کل اوقاف فارس از محل موقوفات آقا باباخان، صاحب‌دیوان، معزالوزاره، نصیرالملک و بخش دیگری از موقوفات این استان نسبت به پخت و توزیع غذای گرم اقدام میکند.

وی ادامه داد: توزیع صبحانه و ناهار در منطقه مرزی منذریه در خاک عراق و همچنین پشتیبانی و خدمت رسانی ۲۴ ساعته به زائران در مرز خسروی در خاک ایران توسط این موکب صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی های ستاد اربعین پیش بینی می شود در روزهای آتی و نزدیک شدن به اربعین حسینی روزانه ۱۵ هزار نفر از این منطقه مرزی به کربلای معلی مشرف شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس  گفت: از جمله فعالیت های فرهنگی در این موکب اقامه نمازهای جماعت ، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی زائرین، بیان احکام سفر و زیارت و ... می باشد.

قرارگاه های خدمات رسانی را موکب می گویند.

نامنویسی مددجویان کمیته امداد فارس برای پیاده روی اربعین 

-مدیرکل کمیته امداد استان فارس،گفت: هفت هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در فارس برای اعزام به آیین پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند.

محمد بذرافشان افزود: تعداد مددجویانی که امسال برای پیاده روی اربعین نام‌نویسی کرده‌اند حدود ۲ برابر تعدادی است که در توافق نامه امداد ذکر شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان فارس به پیاده روی اربعین اعزام شدند.

 ۹۸۷۳ / ۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.