وضعیت آب و فاضلاب فارس و شیراز و مشکلات این حوزه از جمله مواردی بود که خبرنگاران پرسشی در این زمینه مطرح کردند.

استاندار فارس نیز در پاسخ به این پرسش، تولید آب در استان در سال جاری را بیش از سال‌های قبل دانست و گفت: در مقابل این افزایش تولید آب شاهد افزایش گرمای هوا نیز هستیم.

عنایت الله رحیمی افزود: وضعیت شبکه انتقال آب در استان و به ویژه کلانشهر شیراز را یک معضل می‌دانیم و معتقدیم که نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: در همین زمینه با مصوبه‌ای که شورای شهر شیراز در زمینه آب بها دارد پولی که برای این منظور دریافت می‌شود صرف اصلاح شبکه‌های آبرسانی می‌شود.

او اظهار داشت: تعداد کل مشترکان آب در شیراز در سال ۹۱ افزون بر ۵۲۵ هزار نفر بوده که این تعداد در سال ۹۷ به بیش از ۷۰۶ هزار ۹۰۰ نفر شده و روند واگذاری شبکه نیز روز به افزایش بوده است.

استاندار فارس، در خصوص توسعه و اصلاح شبکه آب از سال ۹۰ تاکنون نیز گفت: در سال ۹۰ حدود ۶۲۶ کیلومتر اصلاح شبکه در شیراز داشته‌ایم که این رقم تا پایان سه ماه نخست امسال به ۹۱۳ کیلومتر رسیده است که بیانگر روند افزایش اصلاح شبکه بوده است.

رحیمی، در خصوص توسعه شبکه فاضلاب نیز بیان کرد: در سال ۹۱ یک هزار و ۵۴۴ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب در شیراز داشته‌ایم که تا پایان خردادماه امسال به ۲ هزار و ۱۹۳ کیلومتر رسیده است و این روند در سطح شهرستان‌های استان نیز در حال عملیاتی شدن است.

وی اضافه کرد: در حجم مخازن در مدار نیز در سال ۹۱ حدود ۳۲۱ هزار متر مکعب بوده که هم اینک به ۳۶۷ هزار متر مکعب رسیده است.

استاندار فارس افزود: همه اینها بیانگر تلاش و کوششی است که در جهت رفع مشکل آب در استان و شهر شیراز انجام شده هرچند هنوز مشکلاتی وجود دارد که می‌کوشیم این مشکلات نیز به ویژه با احداث خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز که تا اوایل مهرماه نهایی خواهد شد.

طرح تفصیلی منطقه سعدی به تصویب رسیده است

رحیمی، با اشاره به تصویب طرح تفصیلی منطقه سعدی گفت: علاوه بر این افزون بر ۱۵ هکتار زمین نیز برای توافق اولیه با مالکان استحصال شده تا امکانی برای ساخت و ساز گود گل‌کنان در آن نقطه فراهم شود.

وی اضافه کرد: مجموعه های همجوار آرامگاه و گود گل‌کنان و ساختمان‌های در مسیر نیز برچیده و به فضاهای سبز تبدیل خواهند شد.

به احدی باج نمی‌دهم

استاندار فارس، با اشاره به اقدام برخی به ویژه رسانه‌های برخط که از آن استنباط باج‌خواهی می شود گفت: خطاب به این دست افراد اعلام می کنیم که این استاندار استانداری نیست که با چنین مباحثی حاضر شود به کسی باج دهد.

رحیمی افزود: اینکه بین خودشان برای تخریب تا تشویق و گرفتن امتیاز تقسیم کار می‌کنند یقین بدانند که رحیمی فردی نیست که به این مباحث امتیاز بدهد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستند که با وارد کردن فشار افکار عمومی نیروی مد نظر خود را به عنوان یک مدیر قالب کنند قطعا این اتفاق نخواهد افتاد چرا که در مورد انتخاب همکاران و مدیران استان یک اصولی را دارم که عبارتند از پاک دستی، پاک چشمی، کار بلد بودن و در چارچوب نظام و قانون حرکت کردن و اهداف دولت را قبول داشتن، اگر در این چارچوب باشد از انسان‌های شایسته استفاده خواهیم کرد اما اگر فکر کنند که با تحریک افکار عمومی می توانند استاندار را مجبور به اتخاذ تصمیمی که قبول ندارد کنند سخت در اشتباه هستند و راه خطا می‌روند.

دستگاه‌های اجرایی اگر شکایتی از خبرنگاران دارند آنرا مختومه کنند

استاندار فارس بیان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی استان شکایتی از هر خبرنگاری دارند اعلام می‌کنم که آن شکایت را مختومه کنند و به عنوان نماینده عالی دولت در فارس از مقامات قضایی هم خواهم خواست که شکایت‌هایی که از طرف دولت از خبرنگاران استان بوده مختومه تلقی شود.

رحیمی افزود: البته این موضوع متفاوت از این است که فردی خارج از مباحث خبری و اطلاع‌رسانی و صرفا با هدف تخریب، مدیر یا مجموعه‌ای را مورد هجمه قرار دهد و تخریب کند که در این زمینه مطابق قانون رسیدگی خواهد شد اما اگر در قالب نقد موضوعی باعث حتی عبور از خطوط قانونی شود خواهیم بخشید.

نخستین وظیفه رسانه روشن سازی افکار عمومی است

استاندار فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران افزود: نخستین وظیفه یک رسانه روشن سازی افکار اعمومی و بالا بردن سطح معلومات جامعه است، وظیفه‌ای که جز با صداقت و خیرخواهی مردم و برای مردم عملی نمی‌شود.

رحیمی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به وظیفه و رسالت خود که افزایش آگاهی مردم و حفاظت ار منافع عمومی و حفاظت از نظام است عمل کنیم باید یک سری مولفه‌ها را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: از جمله این مولفه‌ها این است که شرایط امروز کشور و جامعه و تهدیدات دشمن را به خوبی بشناسیم.

او اظهار داشت: امروز بیشتر تهدیدها از طریق رسانه‌ها علیه کشور و منافع ملی ما صورت می‌گیرد که از جمله تهدیدات دشمن در حوزه رسانه می‌توان به ترویج فرهنگ غیر دینی به عنوان نقطه قوت و تکیه جامعه ما به وسیله برخی رسانه‌ها است.

وی گفت: موضوع دیگر که دشمن بر آن تکیه کرده از بین بردن سرمایه اجتماعی نظام  یعنی مردم و نخبگان است.

او اظهار داشت: امروز عده‌ای خواسته یا ناخواسته در مسیر خواست دشمن گام برمی‌دارند و همراهان نظام را مورد هجمه قرار می دهند و باعث کاهش سرمایه‌های نظام می‌شوند.

استاندار فارس ادامه داد: اعتماد مردم به نظام و مسئولان در ۴۰ سال گذشته از نقاط قوت بوده که امروز دشمن آنرا هدف قرار داده و به دنبال ترویج بی‌اعتماد در جامعه است.

رحیمی افزود: باید در جهت خنثی سازی این نقشه دشمن به عنوان یک رسالت عقیدتی بکوشیم و از ایجاد حس بی‌اعتمادی در جامعه بکاهیم و اعتماد را به عنوان یک سرمایه اصلی کشور و نظام پاس داریم.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که اگر کسی در چارچوب قانون حرکت نکرد مورد نقد واقع نشود.

او اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی یک باند و جناح خاص نیست بلکه یک تعریف عام است که شامل مردم و تمام قوا، دستگاه‌ها و نیروها می شود که عده‌ای می خواهند آنرا ناکارآمد جلوه دهند.

رحیمی افزود: برخی تصور می‌کنند که اگر یکی از قوا را تکذیب و تخریب کنند خودشان را تثبیت کرده‌اند و ضرورت دارد که خبرنگاران به این مساله توجه ویژه داشته باشند تا دشمن نتواند از این مساله سوء استفاده کند.

وی افزود: در فضایی که امروز بسیاری رسانه‌های معاند به دنبال ترویج و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند، وظیفه رسانه‌های داخلی و همسو با نظام این است که در جهت ایجاد امید در جامعه گام بردارند.

او گفت: خبرنگاران باید تهدیدات را بشناسند و ناآگاهانه در زمین دشمنان و بدخواهان نظام بازی نکنند.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.