‌خداداد رحیمی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۰ درصد کاهش و از نظر ارزی ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: صادرات فارس طی مدت مذکور به ۵۶ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، کویت، ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه، آلمان، قطر، عمان و پاکستان انجام شده است.

او اظهار داشت: عمده کالاها و محصولات صادر شده هم شامل محصولات لبنی، رب گوجه‌فرنگی، اوره، لوله فایبرگلاس، ماهی و میگو، آرد گندم، شیره، عصاره شیرین‌بیان، ترشی، پلی‌استر و رزین‌های آلکید(مواد شیمیایی صنعتی) بوده است.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: طی مدت مذکور در بین کالاهای صادراتی فارس، اوره از لحاظ وزن ۳۰۱ درصد و از لحاظ ارزش ۷۵۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که از جمله دلایل این افزایش می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

رحیمی گفت: در چهارماه یاد شده واردات استان با کاهش ۲۱ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۴۷ درصدی از نظر ارزش مواجه بود و چهار هزار و ۶۶۴ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۵ دلار از طریق گمرک‌های این استان و عمدتا از کشورهای چین، آلمان، امارات متحده عربی، کره جنوبی، آمریکا، ترکیه، دانمارک، هند، انگلستان و پاکستان وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور  ۸۸ هزار و ۷۰۴ مسافر از طریق مرز هوایی این استان به کشورمان وارد شدند که از این تعداد ۵۹ هزار و ۴۲۳ مسافر ایرانی و بقیه مسافر و گردشگر خارجی بوده‌اند.

رحیمی افزود: در مدت یاد شده  ۹۰ هزار و ۴۲۹ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شدند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۵۹۲ مسافر ایرانی و بقیه  مسافر خارجی بودند.

او اظهار داشت: همچنین طی مدت مذکور شهروندان استان فارس تعداد ۲۰۹ بسته هدیه و سوغات به ارزش یک هزار و ۶۸۰ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و ۲ هزار و ۵۸۰ بسته پستی به ارزش ۳۶ هزار و ۵۴۷ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.