به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، یکشنبه در جمع روسای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهر شیراز افزود: با توجه به حضور مساجد در محل ها و مناطق مختلف، ابتدا باید شرایط هر منطقه به شکل علمی بررسی و سپس برنامه عملیاتی مناسب با مشکلات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن محل از سوی مساجد تدوین شود.
وی، تمام داشته های جامعه اسلامی را از مساجد دانست و بیان داشت: مسجد، نقطه شروع همه حرکت ها و محور فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فعالیت در حوزه های نرم افزاری، سخت افزاری و کالبدی است.
رحیمی ادامه داد: در جوامع اسلامی از گذشته تا کنون، مساجد هسته اولیه شهرها و روستاها بوده اند و کانون های اقتصادی، علمی و فرهنگی همچون بازار، مدرسه و دارالحکومه در جوار مساجد شکل می گرفتند.
استاندار فارس گفت: در عصر جدید این اصل مهم در شهرسازی ها کمتر مورد توجه قرار گرفته که حرکت تاریخی مجتمع های زیستی را باید با توجه به چارچوب فرهنگ ایرانی اسلامی احیا کرد.
رحیمی بیان کرد: جوانان جامعه ما پذیرای فرهنگ غنی اسلامی هستند اما باید فعالیت های مساجد و کانون های فرهنگی و هنری آنها به گونه ای باشد که جوانان را بیش از پیش جذب کنند.
وی، ضمن تاکید بر لزوم تجدید نظر در برخی برنامه ها گفت: جذب افراد و جوانان نیازمند این است که حرف ها و شعارها با اعمالی که انجام می شود همخوانی داشته باشد چرا که در صورت وجود مغایرت در آنچه می گوییم و آنچه انجام می دهیم سبب ایجاد گسست میان نسل جوان با فرهنگی اسلامی خواهیم شد.
استاندار فارس، همچنین پیشنهاد داد که هر یک از بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی حمایت از یکی از مساجد را در دستور کار قرار دهند.
رحیمی افزود: با این کار بنگاه اقتصادی هم پایگاهی برای افزایش مخاطبان خود خواهد داشت و هم از همراهی حامیان راستین و صادق بهره مند می شود و مساجد نیز برخی نیازهای اقتصادی و آموزشی خود را تامین خواهند کرد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.