مستند آیینی کوه های انتظار این روزها در خانه تاریخی مقدس استهبان نمایش داده می شود و توانسته است مخاطبان فراوانی را به سوی خوب جلب کند.
نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی از آن با عنوان تجسم بارز سخت کوشی و تدین مردم استهبان یاد کرد.
اصغر مسعودی که برای تماشای مستند کوه های انتظار حضور یافته بود در این باره به ایرنا گفت: جاودانگی و ظهور منجی در همه ادیان الهی نوید داده شده اند و مستند کوه های انتظار توانسته است تا حد زیادی این امر مهم را از زبان مردمی دین مدار و متدین به تصویر بکشد که جای قدردانی دارد.
احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان نیز گفت: بارزترین خصیصه ی اهالی استهبان سخت کوشی و تدین است، جلوه هایی که به نحو مناسبی در مستند کوه های انتظار به تصویر کشیده شده است.
کمالی گفت: برقراری ارتباط بین نسلی و نشان دادن جلوه های فرهنگ بومی نیز می بایست بیش از هر زمان دیگری مورد توجه هنرمندان عزیز استهبانی قرار گیرد چرا که لزوم آشنایی نسل امروز با تاریخ و پیشینه خود یک ضرورت است.
احسان محرابی نژاد کارگردان مستند کوه های انتظار نیز به ایرنا گفت: آیین چراغانی کردن کوه های استهبان همزمان با اعیاد مذهبی، بیش از 30 سال است که در این منطقه انجام می شود و این موضوع سبب شد،تصمیم بگیریم به کمک جمعی از دوستان و به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم این شهرستان با این رسم دیرینه، فیلم مستندی ساخته شود که این توفیق حاصل شد.
وی گفت: این مستند بیست و چند دقیقه ای با استفاده از نورهای کاملا طبیعی ساخته شده است و علاوه بر آنکه با لهجه و گویش کاملا استهبانی ساخته شده، دیالوگ های آن نیز بداهه خود نقش آفرینان است.
این هنرمند استهبانی افزود: به امید خداوند قصد داریم این مستند را از شبکه استانی فارس نیز پخش کنیم و هم استانی های عزیز را بیشتر با آیین های بومی کهن دیار استهبان آشنا سازیم.
این مستند با هزینه کاملاً شخصی وی تولید شده است و به صورت کاملا رایگان برای علاقه مندان نمایش داده می شود.
عوامل اجرایی مستند کوههای انتظار: کارگردان ، تدوین، نویسنده، تصویربرداری و گفتار متن از احسان محرابی نژاد است و
تهیه کننده و تصویربرداری آن با محمدجواد نصری فرد بوده است.
عکاس این مستند حسن علیمحمدی است.
استهبان در 160 کیلومتری شرق شیراز است.
7375/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.