به گزارش خبرنگار ایرنا عطا الله زمانی، پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مالکان واحدهای مسکونی که در هنگام وقوع سیل اخیر تخریب شده، مشکل درجا سازی ندارند و منازل آنها در حریم مسیل نیست می توانند از هفته آتی با دریافت وام های حمایتی و کمک بلا عوض معیشتی مبادرت به ساخت منازل خود کنند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: بر اثر سیل اخیر، 2 هزار و 200 واحد مسکونی این استان نیازمند بازسازی است و 2 هزار و 150 واحد به تعمیر نیاز دارد.
به گفته زمانی، از مجموع واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل، یک هزار و 200 واحد آن در شهرک سعدی شیراز واقع شده است.
وی، همچنین با اشاره به کمک دولت به صاحبان خودروهای آسیب دیده از سیل بیان داشت: تا کنون به 300 خودرو آسیب‌دیده کمک هزینه پرداخت شده و پرونده 140 خودرو دیگر نیز در حال کارشناسی است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: به خانواده‌های متوفیان و افرادی که در بیمارستان بستری هستند نیز کمک هزینه پرداخت شده و در مجموع تا کنون 27 میلیارد ریال به سیل ‌زدگان این استان پرداخت شده است.
زمانی اضافه کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده، سیل اخیر 23 میلیارد ریال به معابر و تاسیسات روستایی استان فارس آسیب وارد کرده است.
وی، با اشاره به بروز سیل در دیگر مناطق کشور، گفت: برای کمک به سیل زدگان استان های لرستان، خوزستان و کرمانشاه، بنیاد مسکن فارس 21 دستگاه ماشین‌آلات سنگین راه‌ سازی به این استان ها ارسال کرده است.
سیل پنجم فروردین ماه 98 در دروازه قرآن شیراز، 21 کشته، بیش از 100مصدوم و خسارت های مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت. ششم فروردین ماه جاری نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه از جمله منطقه سعدی و روستای کرونی با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر رو به رو شدند.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.