به گزارش ایرنا،محمد بذرافشان شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در استان فارس در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، افزود: بخشی از هزینه تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است اظهار داشت: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.
بذرافشان ضمن تقدیر از کمک خیران در تهیه جهیزیه برای نوعروسان بیان کرد: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان فارس در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون 6025 نوعروس، 850 نو داماد و 140 کمک هزینه ازدواج مجدد به مددجویان استان با اعتبار 184 میلیارد و 684 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها 25 میلیون ریال کمک‌هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها 15 ‌میلیون ریال هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، تصریح کرد: نوعروسان خانوارهای ساکن مناطق محروم 30 میلیون ریال و دامادها نیز 18 میلیون ریال هدیه ازدواج دریافت می کنند.
بذرافشان بابیان اینکه برای تأمین این تعداد جهیزیه بیش از 184 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از این مبلغ، 24 میلیارد و 945 میلیون ریال از طریق درآمد محلی، 136 میلیارد و 875 میلیون ریال اعتبار دولتی و 22 میلیارد و 864 میلیون ریال از طریق کمک خیران تأمین‌شده است.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.