به گزارش ایرنا محمدرضا رضایی شامگاه شنبه در آیین معارفه شهردار جهرم افزود: برای شهرداری‌ها درآمد پایدار تعریف نشده و عمده درآمدها از طریق پروانه کسب و فروش زمین است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس به نبود ساخت و ساز در کشور اشاره کرد و گفت: 70 درصد درآمدشهرداری دچار رکود و منجر به ورشکستگی آنها شده است.
وی ادامه داد: شهرداری‌ها نباید خود را وابسته به اعتبارات دولتی کنند بلکه زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کنند.
رضایی به کم بودن حقوق کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: اگر به کارگران شهرداری به موقع هم حقوق داده شود باز هم به دلیل کم بودن حقوق آنان دست تنگ محسوب می‌شوند.
رضایی با اشاره به اینکه باید مواظب باشیم که این امر منجر به تخلف و کارهای خلاف قانون نشود، بیان کرد: برای برطرف کردن مسائل و مشکلات شهرداری‌ها با دولت در حال مذاکره هستیم.
وی بیان کرد: شهرداری‌ها وابسته به جیب مردم هستند بنابراین با فروتنی، احترام و خدمت به مردم لازم و ضروری است که مردم هم متقابلا با شهرداری همکاری کنند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مسیری که برای آینده کشور ترسیم کردند سرشار از امید، باور و انرژی و نقش جوانان بسیار درخشان و نمایان است.
وی ادامه داد: نیروی جهادی، انقلابی و باانگیزه که تلاش برای ارتقای کشور دارد باید سکاندار مسوولیت‌ها شوند، هر نظامی که مردم در صحنه باشند و در مسیر خود بمانند آن انقلاب با قوت بیشتر مسیر خود را با استحکام ادامه می‌دهد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مشکلات موجود در کشور هم اشاره کرد و گفت: قبول داریم که در کشور در برخی موارد نقص داریم و در زمینه اقتصادی بدعمل شده که شاید این مشکل هم از عدم حضور نیروهای جهادی، انقلابی و جوان بوده است.
رضایی افزود: نباید به لبخند دشمان قسم خورده نظام و انقلاب خود دل بسته و خود را وابسته به آنان کنیم.

** استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نجات‌دهنده اقتصاد شهرستان است
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این جلسه گفت: وضعیت امروز جهرم در حوزه توسعه و عمران شهری مساعد نیست و توقع و انتظارات مردم از شهرداری زیاد و به حق است.
علیرضا صحراییان افزود: توقع ما نیز از شهرداری با توجه به ظرفیت های موجود در یک شهر بیش از 140 هزار نفری بیشتر از این است.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیروهای شهرداری را دلسوز و زحمتکش دانست و ادامه داد: هرگاه که به جوانان و نیرو های بومی اعتماد شده و فرصت داده ایم، بهترین عملکرد را از خود به جا گذاشته اند.
صحراییان بیان داشت: شهرداری با هماهنگی با دیگر ادارات خدمات رسان فعالیت های عمرانی و شهری خود را آغاز کند.
وی وحدت بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری با دیگر مسئولان جهرم را لازمه توسعه و پیشرفت شهر جهرم دانست و اضافه کرد: از اعضای شورا توقع است که مصوبات را به نفع مردم و برای توسعه شهر و در جهت قانون وضع کنند.
رئیس شورای اداری شهرستان جهرم خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت مدیران ملّی جهرمی به خصوص وزیر محترم ارتباطات شد و ابراز کرد: گروه های سیاسی و احزاب حاشیه ها را کنار گذاشته و خدمت صادقانه را به مردم نه در شعار بلکه در عمل در پیش گیرند.
صحراییان گفت: پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری، فضای سبز و آسفالت اولویت فعالیت شهرداری است و آسفالت معابر، روان‌سازی ترافیک شهری، ساماندهی بافت های فرسوده و استمرار نصب دوربین های پایش تصویری در برنامه‌های شهردار جدید قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در 4 سال اخیر برای توانمند سازی شهرداری جهرم، اعتباری بالغ بر 31 و نیم میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و حدود 8 میلیارد تومان اعتبار از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان و اعتبارات مصوب ماده 10 و 12 مدیریت بحران و جرایم رانندگی، به شهرداری جهرم تخصیص یافته است.

**تلاش برای آشتی مجدد شهروندان با مجموعه شهرداری
شهردار جهرم نیز گفت: همواره شاهد بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت و همدلی مردم با مسئولین بوده ایم امیدوارم که بتوانیم زمینه وحدت و همدلی شهروندان با مجموعه شهرداری را فراهم کنیم.
علیرضا نظری افزود: آماده مشارکت مردم، جوانان و نخبگان با مجموعه شهرداری و آماده دریافت پیشنهاد و انتقاد هستم.
وی توسعه عمرانی شهر و توسعه درآمد پایدار را از اولویت‌های خود اعلام کرد و گفت: تنگناهای مالی شهرداری کم نیست اما نباید این امر مانع خدمت به مردم شود.
شهردار جهرم گفت: نوید و پویایی شهر را به شهروندان و مسئولان اعلام و مجددا برای دوستی و آشتی مردم و همشهریان با مجموعه شهرداری تلاش می‌کنم.
جلسه تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید جهرم با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و برخی از خیرین و معتمدین شهرستان شامگاه شنبه برگزار شد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.