شهردار شیراز در آیین افتتاح سرای محله کوشک میدان گفت: افتتاح این سرای محله در محدوده شهرداری منطقه پنج که از جمله مناطق کمتر برخوردار شیراز محسوب می شود، نمود عملی رویکرد اجتماعی و فرهنگی مجموعه مدیریت شهری است.

به گزارش ایلنا، اسکندرپور با بیان اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر شش پروژه در محدوده شهرداری منطقه پنج افتتاح شد، گفت: معتقدیم مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر شیراز نیازمند توجه جدی است، از این رو مجموعه مدیریت شهری به پروژه های فرهنگی و اجتماعی از جمله ایجاد سرای محلات در مناطق کمتر برخوردار شهر توجه ویژه دارد و این مراکز با همکاری شهروندان ساکن در این مناطق اداره خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال آتی عملیات ۱۰ پروژه جدید در حوزه انسان محوری و پیاده راه را آغاز خواهیم کرد، اظهار داشت: باید فرهنگ زندگی پیاده در شهر دوباره احیا شود و تعامل شهروندان با یکدیگر افزایش یابد، بدین منظور طی سال آتی پروژه پیاده راه دروازه قرآن - دروازه اصفهان، پروژه پیاده راه کوچه باغ های قصردشت و پروژه چمران جنوبی را آغاز خواهیم کرد. با اجرای این پروژه ها به دنبال این هستیم که شهروندان در فضاهای شهر آرامش و حضور اجتماعی بیشتری داشته باشند.

سولماز دهقانی، عضو هیات رییسه شورای شهر و رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا نیز در این آیین با اشاره به رویکرد انسان محوری و فرهنگ محوری مجموعه مدیریت شهری تصریح کرد: بر این اساس شاهد ایجاد سراهای محلات و فضاهای فرهنگی در محلات کمتر برخوردار همچون کوشک میدان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای پنجم به دنبال توزیع متوازن فضاهای خدماتی است، خاطرنشان کرد: در سال آینده به توسعه هرچه بیشتر فضاهای فرهنگی در محلات کمتر برخوردار خواهیم پرداخت و امیدوارم شهروندان ساکن در این محلات بیشترین بهره را از این فضاهای فرهنگی - اجتماعی ببرند.

نوذر امامی، رییس کمیسون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز نیز آیین افتتاح سرای محله کوشک میدان بالابردن کیفیت زندگی شهروندان و افزایش رضایت آنها را از جمله اولویت ها دانست و ابراز داشت: سرمایه اصلی کشور، مردم هستند و باید برای افزایش اعتماد و رضایت مردم سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در راستای افزایش رفاه و رضایت مندی شهروندان است، عنوان کرد: با وجود مشکلات کنونی اما شهرداری شیراز با تخصیص بودجه مناسب و قدرت و توان کافی پروژهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی خود را به خوبی انجام می دهد و آنها را تکمیل می کند.

این عضو شورای شهر شیراز افتتاح سرای محله کوشک میدان و بوستان معراج را به شهروندان ساکن در منطقه ۵ تبریک گفت و  یادآور شد: امیدوارم با انجام پروژه های مختلف در این منطقه شاهد رونق فضای کسب کار و توسعه مراکز فرهنگی، اجتماعی و تفریحی باشیم تا شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت خود نیازی به خارج شدن از شهر نداشته باشند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه سراهای محله با مشارکت سمن های فعال در حوزه اجتماعی مدیریت می شوند، بیان کرد: براساس نیازها و کمبودهای محلات و همچنین خواسته های شهروندان، مکان ها و فعالیت های مختلفی در سراهای محلات از جمله قرائتخانه، کارگاه آموزش مشاغل، اتاق پایش سلامت، اتاق مشاوره فردی و گروهی، اتاق مشاوره حقوقی و مرکز کارآفرینی در نظر گرفته شده است تا علاوه بر توسعه فرهنگی محلات شاهد اشتغال خانگی شهروندان و توانمندسازی شهروندان باشیم.

مسعود طهماسبی، شهردار منطقه ۵ شیراز نیز در آیین افتتاح سرای محله کوشک میدان گفت: هدف ما در شهرداری منطقه ۵ گام گذاشتن در مسیر توسعه است و در این راستا، شش پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در این منطقه به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید. این پروژه ها شامل فاز نخست بلوار قائم به عنوان یک محور فرهنگی و تفریحی، بوستان معراج، بهسازی و تجهیز بوستان های سطح منطقه به وسایل بازی استاندارد، کف سازی و پیاده روسازی، اصلاح نقاط حادثه خیز و تقاطعات هندسی سطح منطقه می شود.

وی با بیان اینکه سرای محله کوشک میدان در جنوبی ترین نقطه منطقه ۵ احداث شده است، اظهار داشت: در سال آتی نیز پروژه هایی برای ادامه روند توسعه منطقه ۵ اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش سرای محله کوشک میدان با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ متر مربع در دو طبقه شامل کلاش آموزشی، قرائتخانه، کلاس های آموزشی و... با هدف خدمت رسانی به ساکنان کوشک میدان جهت توانمندسازی و ارتقای سطح فرهنگی ساکنین این محله افتتاح شد.

همچنین در مراسمی جداگانه بوستان معراج در محله کوشک میدان با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع شامل وسایل بازی کودکان، بدنسازی بزرگسالان و... با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد محیطی مفرح جهت اوقات فراغت شهروندان ساکن در مناطق کمتر برخوردار شیراز به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.