به گزارش ایرنا، متن پیام تسلیت یدالله رحمانی به این شرح است: خبر ارتحال عالم مبارز و فقیه برجسته حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.
این استاد برجسته و نواندیش که عمر پر برکت خود را در راه تحصیل علوم اسلامی و ترویج معارف اسلام و اهل بیت (ع) و مبارزه با استبداد در کنار اساتید معظم خود آیت الله صدر و امام خمینی (ره) سپری نمود در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مسئولیت های سنگینی همچون ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای نگهبان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام عهده دار بود و در این جایگاه های حساس منشا تحولات مثبت و خدمات ارزنده ای گردید.
اینجانب این ضایعه مولمه را محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، حوزه های علمیه، آحاد ملت قدرشناس ایران و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم بزرگوار درجات رفیع و همجواری با صالحین و شهدا را مسئلت دارم.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه شب (سوم دی 97) پس از مدت ها تحمل بیماری در سن 70 سالگی دارفانی را وداع گفت.
آیت الله شاهرودی سال 1327خورشیدی در شهر نجف متولد شد.
او از سال 1373در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
آیت الله شاهرودی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.