روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در دیداری که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، راه‌های همکاری هرچه بیشتر دو سازمان را بررسی و تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس در این دیدار گفت: این اتفاق باعث هم افزایی دو حوزه کتابخوانی و کشاورزی خواهد شد
مطلب ارسالی روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس به ایرنا از قول منوچهری حاکی است: با توجه به گستره مخاطبان سازمان جهاد کشاورزی این حوزه ظرفیت های خوبی برای ترویج کتابخوانی دارد و این تفاهم نامه تأثیر چشمگیری در ترویج کتابخوانی میان جامعه کشاورزان، باغبانان و روستاییان استان خواهد داشت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس ادامه داد: 234 کتابخانه عمومی در جای جای استان فارس فعال است و بخشی از این کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی است که این کتابخانه ها در ترویج کتابخوانی در جامعه مورد هدف نقش چشمگیری دارند.
وی اضافه کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی با انعقاد تفاهم نامه های مختلف، همکاری خود را در حوزه ترویج کتابخوانی با سازمان های استانی بیشتر کرده است، این تفاهم نامه اتفاق بسیار خوبی است که با تحقق اهداف آن می توان به بخش بزرگی از مردم استان فارس که بیشتر شغل کشاورزی دارند، خدمات کتابخوانی ارائه کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه در جامعه ما کمبود علم و دانش یکی از دغدعه های اصلی است، گفت: کتاب به رفع این دغدغه کمک می کند. هر جامعه ای که با کتاب مأنوس شده مسائل و مشکلاتش کمتر است، باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه ما عملی شود.
محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه این سازمان قشر وسیعی از جامعه فارس را به عنوان بهره بردار دارد، گفت: ترویج فرهنگی مطالعه در این جامعه هدف کار بزرگی است که با این تفاهم نامه می توان در این راه قدم های مثبتی برداشت.
قاسمی بیان داشت: امیدوارم این تفاهم نامه عملیاتی تر شود و این اقدام از سطح سازماندهی کتابخانه های مشارکتی فراتر رفته و به خدمات دهی در مراکز شهرستان ها و دهستان ها منجر شود.
در این نشست تفاهم نامه همکاری این دو سازمان با موضوع انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک آموزشی، فرهنگی، تربیتی و پرورشی در بین کشاورزان و کارمندان جهاد کشاورزی و استفاده از ظرفیت های بالقوه فضاها، امکانات و تجهیزات بلااستفاده دولتی و غیر دولتی برای توسعه کتابخانه های روستایی و پیشخوان های کتاب در روستاها، برای مدت دو سال به امضا رسید.
براساس این تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در زمینه های همکاری های فرهنگی و ارائه مشاوره به کتابخانه های جهاد کشاورزی و راه اندازی کتابخانه های مشارکتی در مجموعه جهاد کشاورزی و زیرمجموعه های آن مطابق با دستورالعمل راه اندازی کتابخانه های عمومی کشور، آموزش و ارائه مشاوره های لازم به مسئولان فرهنگی جهاد در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همکاری می کند.
معرفی استاد برای برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با کتاب و کتابخوانی جهاد کشاورزی، فراهم‌ساختن امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ترویجی و تبلیغی در زمینه کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید در بین کشاورزان و همکاری در برگزاری مسابقات و فعالیت های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید در بین کارمندان جهاد کشاورزی و کشاورزان استان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
همچنین انجام توصیه‌های اداره کل کتابخانه‌ها برای بهبود وضعیت کتابخانه‌ های جهاد کشاورزی و پیگیری موارد مطروحه؛ مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه کارمندان و کشاورزان استان، در اختیار گذاشتن امکانات جهاد کشاورزی برای برنامه های ترویجی، تشویق و ترغیب اهالی روستاها به ویژه کشاورزان و کارمندان جهاد به عضویت در کتابخانه های عمومی و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط مسئولین جهاد کشاورزی و ایجاد امکانات برای شرکت کارکنان و خانواده های کارکنان جهاد کشاورزی در جشنواره های کتابخوانی از جمله تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان در این تفاهم نامه است.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.