دکتر عبدالرحمان محتشمی، سه‌ شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهداکنندگان مستمر خون متولد اول فروردین 1368 و قبل از این تاریخ، از اول مهرماه تا اول اسفند ماه 97 می‌توانند با مراجعه به نزدیک ‌ترین مرکز اهدای خون شهر محل سکونت خود، معرفی‌ نامهٔ واکسیناسیون بگیرند و با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه، واکسن هپاتیت B را که مورد تأیید وزارت بهداشت است به صورت رایگان دریافت کنند.
وی بیان کرد: فاز اول بسیج همگانی واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر علیه هپاتیت B از ابتدای مهر آغاز شده و تا اول اسفند اجرا می شود ‌و پایگاه انتقال خون جهرم از اول مهرماه با همکاری معاونت محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم این طرح را آغاز کرده است.
محتشمی گفت:با دریافت این معرفی ‌نامه، اهداکنندگان ضمن مراجعه به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم واقع در مرکز اورژانس جهرم، سه نوبت واکسیناسیون رایگان هپاتیت B دریافت می‌کنند که واکسیناسیون در سه نوبت؛ یکی در زمان مراجعه، یک ماه پس از مراجعه اول و 6 ماه پس از مراجعهٔ اول انجام می‌شود و در صورتی که اهداکنندگان زمان دقیق این واکسیناسیون را رعایت کنند در برابر ابتلا به هپاتیت ویروسی نوع B ایمن خواهند شد.
وی همچنین گفت: در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به ‌ویژه در دوروز تاسوعا و عاشورا، در دو مرکز خونگیری پایگاه انتقال خون شهرستان جهرم، شاهد حضور پرشور و شعور عزاداران و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع)برای اهدای خون و کمک به همنوعان خود و بیماران نیازمند به این مادهٔ حیاتی بودیم.
رئیس پایگاه انتقال خون جهرم افزود: بیش از 170 نفر از خواهران و برادران عاشق امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) که نذر اهدای خون داشتند در این دوروز با اهدای بخشی از خون خود موفق به ادای دین شدند.
وی با بیان اینکه با هر اهدای خون، جان حداقل سه بیمار از مرگ حتمی نجات می‌یابد، ادامه داد: روز اربعین نیز در دوپایگاه در خدمت عزاداران امام حسین(ع) هستیم تا بتوانند در عمل نیک و خداپسندانهٔ اهدای خون مشارکت کنند.
شهرستان جهرم در فاصلهٔ 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.