مکان: ایروان، ارمنستان/ منبع: واشنگتن پست

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تظاهرات هزاران نفر از مردم ارمنستان در «ایروان» پایتخت این کشور در اعتراض به قدرت گرفتن دوباره «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهور سابق ارمنستان  با سرکوب نیروهای پلیس مواجه شد.

تعدادی از معترضان که برای چهارمین روز پیاپی به دلیل اعطای پست نخست وزیری به سرژ سرکیسیان به خیابان‌ های پایتخت آمده بودند، در برخورد با نیروهای پلیس این کشور زخمی شدند. شماری از نیروهای پلیس نیز در این درگیری ها زخمی شدند.

 

00

 

معترضان به سمت پارلمان ارمنستان حرکت کردند. پلیس برای متوقف کردن معترضان به پرتاب گاز اشک‌ آور و درگیر شدن با معترضان روی آوردند که به زخمی شدن چندین تن از معترضان و حتی نیروهای پلیس منجر شد.

 

00000000

0000000

0

000000000

 

سرکیسیان که از سال 2008 رئیس جمهور ارمنستان است، با پایان محدودیت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، در هفته‌ های اخیر کارزاری را برای انتصاب به عنوان نخست‌ وزیر برگزار کرده بود. قرار است که پارلمان این کشور که اکثر کرسی های آن در اختیار حزب جمهوری‌ خواه حاکم است، امروز وی را به نخست‌ وزیری منصوب کند.

احزاب مخالف دولت با فراخواندن مردم به تداوم اعتراض سراسری می‌ گویند که سرکیسیان قصد دارد که به صورت مادام‌ العمر در قدرت باقی بماند.

 

00000

0000

 

پارلمان این کشور در تاریخ دوم مارس «آرمن سرکیسیان» نخست وزیر سابق و سفیر ارمنستان در انگلیس را به عنوان رئیس جمهور ارمنستان انتخاب کرد. مخالفان دولت انتخاب وی که از دوستان و متحدان سرژ سرکیسیان است را به معنای جابجایی قدرت در یک حزب می‌ دانند.

بر اساس اصلاح قانون اساسی ارمنستان که در سال 2015 به همه پرسی گذاشته شد، ریاست جمهوری به مقامی تشریفاتی بدل شد و قدرت اصلی در اختیار نخست وزیر قرار گرفت. مخالفان این تغییر در همان زمان نیز آن را در راستای ماندن سرژ سرکیسیان در قدرت می‌ دانستند.

مکان: ایروان، ارمنستان

منبع: واشنگتن پست

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.