رونمایی از سامانه مشاوره صنعتی و ارتقای فناوری در دانشگاه امیرکبیر

سامانه مشاوره صنعتی و ارتقای فناوری با هدف ارائه مشاوره به شرکت های صنعتی کوچک و متوسط در دانشگاه امبیرکبیر رونمایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مالک نادری مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم رونمایی از سامانه مشاوره صنعتی و ارتقاء فناوری (مصاف) اظهار داشت: مشکلات صنایع کوچک و متوسط بازاریابی و بازارسازی، قوانین دست و پاگیر، نقدینگی، عدم ارتباطات بین المللی و عدم توجه به فناوری های نوین هستند.

وی با بیان اینکه این صنایع کوچک برای رفع مشکلات فنی و دستیابی به فناوری های نوین اقداماتی انجام می دهند، گفت: ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، مراجعه به شرکت های خدمات مهندسی، حضور در نمایشگاه خارجی و مراجعه به افراد با تجربه از اقدامات صنایع کوچک برای مشکلاتشان است.

نادری تصریح کرد: از این رو با همکاری دانشگاه امیرکبیر و سازمان صنایع کوچک و متوسط، سامانه مصاف را راه اندازی کردیم، به واسطه این سامانه در تمامی حوزه ها مشاوره به شرکت های کوچک و متوسط ارائه می‌شود.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر با اشاره به هدف راه اندازی این سامانه گفت: هدف این سامانه ایجاد یک روش ساده برای دستیابی به پاسخ سئوالات و راه حل مشکلات صنایع کوچک، متوسط و بزرگ است. به همین منظور سامانه مصاف با در اختیار داشتن شبکه ای بزرگ از متخصصان صنعتی و دانشگاهی آماده ارائه خدمات تخصصی مشاوره صنعتی است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری جدید در مراحل تولید می تواند باعث کاهش قیمت تمام شده و در نتیجه سود بیشتر شود، عنوان کرد: سامانه مصاف، فناوری های روز دنیا را جهت افزایش بهره وری واحدهای صنعتی در قالب جلسات چهره به چهره و نشست های تخصصی معرفی کرده و در مراحل پیاده سازی و بهره برداری در کنار شرکت ها می ماند.

نادری با اشاره به اقدامات سامانه مصاف گفت: برگزاری نشست های تخصصی برای معرفی فناوری های نو، معرفی شرکت های فناور بر اساس نیاز شرکت ها، بومی سازی و پیاده سازی فناوری در واحدهای صنعتی و تامین نیازهای فناورانه در هر زمینه ای از اقدامات سامانه مصاف جهت ارتقا فناوری شرکت ها محسوب می‌شود.

نادری با تاکید بر اینکه افزایش مهارت های نیروی انسانی واحدهای صنعتی و بهبود شرایط ذهنی و ارتباطی آنها یکی از گامهای موثر در رسیدن به مجموعه ای منسجم و بهره ور محسوب می‌شود، گفت: این سامانه با در اختیار داشتن اساتید، صنعتگران مجرب و با شناسایی نیازهای موجود دوره های تخصصی و عمومی را متناسب با نیازهای واحدهای صنعتی شرکت ها برنامه ریزی و برگزار می کند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه شرکت های صنعتی می توانند از طریق تماس با شماره تلفن این سامانه، پیامک، ایمیل، وبسایت و کانال درخواست خود را برای دریافت مشاوره اعلام کنند، خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره ۲۴ ساعته است که بیش از ۴۰۰ متخصص و مشاور می توانند به شرکت ها مشاوره دهند.

وی افزود: تاکنون ۱۷۹ ساعت مشاوره، ۱۲۱ مشاوره صنعتی توسط ۴۲۵ متخصص به شرکت ها ارائه شده است؛ همچنین ۱۹ دوره آموزشی برای شرکت ها برگزار شده است.

 سامانه مصاف (مشاوره صنعتی و ارتقاء فناوری) با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و کلینیک صنعت و معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارائه خدمات تخصصی و صنعتی به صنایع کوچک، متوسط و بزرگ ایجاد شده است.

این سامانه با در اختیار داشتن شبکه بزرگ از متخصصین صنعتی و دانشگاهی، با ارائه مشاوره های صنعتی، بکارگیری فناوری های روز و همچنین افزایش مهارت های نیروی انسانی، علاوه بر رفع مشکلات موجود در واحدهای صنعتی باعث افزایش راندمان و در نتیجه افزایش سود واحد صنعتی خواهد شد.

مصاف با پشتوانه ۱۰ ساله کلینیک صنعت و معدن در بستری نو با ارائه خدمات مشاوره صنعتی، معرفی و ارتقا فناوری، عارضه یابی و آموزش مهارت های تخصصی و عمومی در راستای رفع موانع تولید، افزایش بهره وری، پیاده سازی فناوری های صنعتی روز دنیا، افزایش سطح مهارت های نیروی کار، کاهش قیمت تمام شده پاسخگوی نیازهای شرکتهاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید