رکورد جدید تولید روزانه انرژی از منابع تجدیدپذیر در آلمان

آلمان سرمایه گذاری زیادی در منابع انرژی تجدیدپذیر کرده است تا بتواند وابستگی‌اش را به راهکارهای سنتی تولید انرژی که مبتنی بر فرآیندهای خطرناک برای محیط زیست را کاهش دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، انرژی تولیدشده با استفاده از منابع تجدیدپذیر اکنون بخش عمده‌ای از نیازهای این کشور را تامین می کند.

این کشور در ماه گذشته موفق شد رکورد روزانه تولید انرژی خود را شکسته و 85 درصد از تمامی انرژی‌های مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. در تاریخ 30 آوریل سال جاری میلادی، انرژی تولید شده از منابعی همچون خورشید، باد و برق آبی 85 درصد از کل انرژی مصرفی شهروندان آلمان را تامین کرد.

در این روز بسیاری از نیروگاه‌های برق این کشور که منبع آنها ذغال سنگ است، کاملا غیرفعال بودند. آلمان به صورت جدیم تعهد شده است که استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را گسترش دهد و در سال 2030 میلادی، تعداد روزهایی که 85 درصد از کل انرژی مصرفی این کشور از منابع تجدیدتاپذیر تامین شود، کاملا عادی خواهد بود.

آلمان در حال حاضر به عنوان الگویی در زمینه تحولات مربوط به انرژی محسوب می‌شود و مثالی برای سایر کشورهایی است که باید در کمترین زمان ممکن سوخت‌های تجدیدپذیر را جایگزین راهکارهای فعلی خود برای تولید انرژی کنند تا محیط زیست زمین بیش از این به خطر نیافتد.

دیدگاه تان را بنویسید