چرا کاربران دیگر مشتاق تغییر گوشی‌های هوشمند نیستند؟

گوشی‌ها آن‌قدر خسته‌کننده شده‌اند که واقعاً مهم نیست یک گوشی هوشمند پرچم‌دار داشته باشید یا روی یک دستگاه میان‌رده باقی بمانید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ به نظر می‌رسد در حال حاضر گوشی هوشمند در گذشته گیر کرده باشد و در حال تلاش برای تکامل است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این امر باعث ضعیف‌تر شدن فروش جهانی گوشی‌های هوشمند شده است؛ زیرا افراد بیشتری گوشی‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند و این خود نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان مانند گذشته نیازی به ارتقای سالانه گوشی‌های هوشمند احساس نمی‌کنند.

از دست رفتن اشتیاق 

این واقعیت امروز است و صنعت شروع به تصدیق این موضوع کرده است. هیجان داشتن یک گوشی هوشمند جدید دیگر مانند ۵-۶ سال پیش نیست. حتی برند‌ها دیگر در رویداد‌های راه اندازی جدید هیجان زده به نظر نمی‌رسند.

عرضه‌های محصولاتی که قبلاً به شدت تبلیغاتی می‌شد، اکنون به‌نظر می‌رسد بیش از حد بالا و غالباً چشمگیر نیستند، به طوری که مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی پیش‌بینی کنند که چه چیزی عرضه می‌شود، چگونه گوشی هوشمند پرچم‌دار بعدی ارائه می‌شود و ویژگی‌های آن قبل از معرفی آن چیست.

این، البته، هیجان مرتبط با عرضه گوشی‌های هوشمند جدید را از بین برد.

در طول راه اندازی، تمرکز بر روی محصول کمتر می‌شود تا جایی که پس از پایان ارائه راه اندازی، هیچکس محصول را به خاطر نمی‌آورد. در برخی موارد، حتی تعجب می‌کنید که چه چیزی این گوشی هوشمند را نسبت به مدل سال گذشته متمایز می‌کند و چرا زمانی که تفاوت‌ها بسیار کم است، این شرکت برای عرضه یک جانشین خود را به دردسر انداخته است.

هیچ چیز شگفت انگیزی وجود ندارد

به عقیده بسیاری، گوشی‌های هوشمند کسل‌کننده شده‌اند و همه آن ها یکسان به نظر می‌رسند، با روکش‌های شیشه‌ای و آلومینیومی ممتاز، صفحه‌نمایش‌های بزرگ OLED و دوربین‌هایی که در واقع شبیه یک DSLR هستند.

حتی اگر سال‌ها گوشی هوشمند جدیدی نخریده‌اید یا به گوشی‌های هوشمند جدیدی ارتقا نداده باشید، تفاوت زیادی در عملکرد مشاهده نخواهید کرد و ممکن است یک ارتقای جزئی دوربین دریافت کنید، اما هیچ چیز دیدنی‌ نیست که شما را مجبور به ارتقا به مدل جدید کند.

دوران طراحی‌های پیشگام گذشته است و برند‌ها آن قدر تنبل شده اند که هر سال همان طراحی گوشی هوشمند و نامگذاری جدید را تولید می‌کنند، با این حال هنوز انتظار دارند مردم هیجان زده شوند. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اگر شرکتی دکمه فیزیکی جدیدی را به گوشی هوشمند اضافه کند یا موقعیت دوربین را تغییر دهد، آن را نوآوری می‌نامیم.

هر تغییر جزئی در طراحی فیزیکی یا افزایش عملکرد دوربین به عنوان یک پیشرفت تلقی می‌شود. حتی تلفن‌های تاشو نیز هیچ ارزش واقعی برای مصرف کنندگان ندارند. تجربه استفاده از یک گوشی هوشمند تاشو در مقایسه با یک گوشی هوشمند غیر تاشو تفاوت چندانی ندارد.

آیا دوران جسورانه بازخواهد گشت؟

واقعیت این است که دوران ویژگی‌های بزرگ در تلفن‌های هوشمند به پایان رسیده است. هنوز مشخص نیست که آیا هوش مصنوعی گامی انقلابی است که می‌تواند به گوشی‌های هوشمند نشاط بخشد یا خیر. اما تا این جای کار، هر چه ویژگی‌های هوش مصنوعی ممکن است در برخی سناریو‌ها مفید به نظر برسد، واضح است که نحوه استفاده ما از تلفن‌هایمان را تغییر نمی‌دهند. با این حال، برند‌های گوشی‌های هوشمند تمام تلاش خود را می‌کنند تا هوش مصنوعی مولد را روی دستگاه‌های خود قرار دهند و آن را به عنوان تولد دوباره تلفن‌ها بفروشند.

با این حال چرخه سالانه گوشی‌های هوشمند به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد، حتی اگر خسته کننده شود. تلفن‌های هوشمند تا چند سال آینده در زندگی ما باقی خواهند ماند و با هر چیزی که ممکن است جایگزین آن ها شود مانند عینک‌های واقعیت افزوده، دستگاه‌های بدون صفحه نمایش با کنترل صدا یا ساعت‌های هوشمند، همزیستی خواهند داشت. 

 

دیدگاه تان را بنویسید