اپل اپ رصد قند خون را آزمایش کرد

طبق گزارش ها اپل مشغول کار روی ابزاری برای مدیریت گلوکز است و این بار قصد دارد نرم افزاری برای این منظور ابداع کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ به نقل از انگجت، مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ در گزارشی فاش کرده این شرکت در سال جاری میلادی اپلیکیشنی را برای افراد پیش دیابت آزمایش کرده که به آنها کمک می کند رژیم غذایی و سبک زندگی شان را مدیریت کنند. اپل قصد دارد اپ را برای مصرف کنند گان راه اندازی کند اما ممکن است این ابزار بخشی از محصولات سلامتی آینده شرکت باشد.

مهر نوشت؛ طبق گزارش ها این شرکت اپ مذکور را به طور داخلی آزمایش روی کارمندانی آزمایش شده که براساس تست خون در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. این افراد به طور معمول قند خونشان را از طریق دستگاه های موجود در بازار به طور مرتب رصد و تغییرات را ثبت می کردند. پس از آن اپ مذکور به رابطه بین تغییرات رژیم غذایی و سطح قند خون اشاره می کرد.

گورمن فاش کرده اپل آزمایش را متوقف کرد تا روی ویژگی های رصد سلامتی دیگر تمرکز کند. به نوشته نشریه بلومبرگ اپ «هلث» اپل هم اکنون فاقد قابلیت ردیابی وعده غذایی است، حال آنکه سرویس های رقیب آن را ارائه می کنند.

تحقیق مذکور با پژوهش 15 ساله اپل برای رصد غیرتهاجمی قند خون، چیزی که ظاهراً در هر دوره در شایعات مربوط به اپل واچ تکرار می شود، به طور مستقیم مرتبط نبوده است. نمونه اولیه گجت فعلی شرکت یک ابزار پوشیدنی در ابعاد آیفون است که از لیزر برای تاباندن نور به پوست استفاده می کند.

گورمن مدعی است نخستین نمونه مخصوص مشتریان، خواه در اپل واچ یا به هر شکل دیگری ارائه شود، احتمالا به کاربر اطلاع می دهد در وضعیت پیش دیابت قراردارد. قابلیت نشان دادن سطح دقیق قند خون در نسخه های بعدی دستگاه ارائه می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید