برای استفاده از تصاویر هوش مصنوعی

شکایت جدید از ایلان ماسک و تسلا

تسلا و ایلان ماسک به دلیل استفاده از تصویر هوش مصنوعی در رویداد سایبرکب(Cybercab) مورد شکایت قرار گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران، ارائه اخیر تسلا که در آن از ربات انسان‌نما و دو خودروی جدید رونمایی شد با مشکل مواجه شده است و یکی از شرکت‌های تولید کننده فیلم علمی و تخیلی بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049) از تسلا و مدیر عامل آن، ایلان ماسک، به دلیل نقض حق چاپ(کپی‌رایت) شکایت کرده است.

ایسنا نوشت؛ به نقل از دیجیتال‌ترندز، تسلا در رویداد درخشان روز ۱۰ اکتبر از سایرکب(Cybercab) و روبو ون(Robovan) و همچنین نمایش آخرین نسخه از ربات انسان‌نمای اُپتیموس(Optimus) رونمایی کرد.

این ارائه که توسط ماسک در استودیو برادران وارنر دیسکاوری(WBD) در هالیوود برگزار شد، شامل تصاویری بود که شرکت سازنده Blade Runner ۲۰۴۹ به نام آلکن(Alcon Entertainment) ادعا می‌کند تسلا با استفاده از هوش مصنوعی مولد و عکس‌هایی از فیلم علمی-تخیلی بلید رانر ساخته است.

آلکن(Alcon) در دادخواست خود می‌گوید که تنها چند ساعت قبل از شروع رویداد در عصر روز ۱۰ اکتبر، تسلا و WBD برای استفاده از «تصویر ثابت نمادین» از فیلم درخواست مجوز کردند. آلکن به سرعت این درخواست را رد کرد.

این شرکت در این دعوی برای توضیح تصمیم خود در این دعوی گفت: هر برند محتاطی که هرگونه همکاری با تسلا را در نظر دارد، باید رفتار بسیار تقویت‌شده، بسیار سیاسی، دمدمی مزاجانه و خودسرانه ماسک را که گاهی اوقات به سخنان نفرت انگیز تبدیل می‌شود، در نظر بگیرد. برای همه این دلایل است که نمی‌خواهیم بلید رانر(Blade Runner ۲۰۴۹) به ماسک، تسلا یا هر شرکت ماسک وابسته باشد.

پس از رد درخواست، تسلا متهم است که تصاویر را از  Blade Runner ۲۰۴۹ به یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی داده تا تصویر ثابتی را ایجاد کند و در جریان پخش زنده رویداد «ما، ربات» (We, Robot) به نمایش بگذارد.

آلکن همچنین در شکایت خود گفت که جای تعجب نیست که ماسک به بلید رانر در طول رویداد «ما، ربات»(We, Robot) اشاره کرد، زیرا این فیلم دارای یک ماشین کاملا خودمختار، با طراحی شگفت انگیز و هوشمند مصنوعی است.

طرفین متهم هنوز به طور علنی در مورد شکایت اظهار نظر نکرده‌اند و هنوز مشخص نیست که شرکت سازنده به دنبال چه میزان خسارت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید