معرفی تبلت‌های سری گلکسی تب S10 سامسونگ

نسل جدید تبلت‌های اندرویدی پریمیوم سامسونگ در دو نسخه معرفی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ نسل جدید تبلت‌های اندرویدی پریمیوم سامسونگ در دو نسخه معرفی شد. در حالی که نسل‌های قبلی گلکسی تب شامل ۳ عضو بودند، اما این بار نسخه استاندارد ۱۱ اینچی تبلت خود را کنار گذاشته است و تنها مدل‌های گلکسی تب S۱۰ پلاس ۱۲.۴ اینچی و گلکسی تب S۱‌۰ اولترا ۱۴.۶ اینچی معرفی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ گلکسی تب S۱۰ اولترا دارای یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز است. در بالای این نمایشگر دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی (عریض و فوق‌عریض) وجود دارد. مدل پلاس از یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی OLED بهره می‌برد و فقط یک دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی در بالای آن وجود دارد.

ابعاد هر دو دستگاه نسبت به نسل قبلی تفاوت زیادی نکرده است، اما دستگاه‌های جدید به‌اندازه ۰.۱ میلی‌متر باریک‌تر هستند. همچنین هر دو حدود ۱۵ گرم سبک‌تر شده‌اند و گواهی IP۶۸ مقاومت در برابر آب و گرد‌و‌غبار را ارائه می‌کنند.

برای اولین بار، تبلت‌های سامسونگ از چیپست‌های مدیاتک بهره می‌برند و این دستگاه‌ها به دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مجهز شده‌اند. این چیپ با نسل سوم فرایند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است و دارای یک هسته Cortex-X۴ با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز، سه هسته X۴ دیگر با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است.

پردازشگر گرافیکی آن نیز ARM Immortalis-G۷۲۰ است و یک واحد پردازش عصبی مدیاتک ۷۹۰ دارد.

سامسونگ می‌گوید در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ موجود در تب S۹، این تراشه ۱۸ درصد سریع‌تر است و سرعت پردازشگر گرافیکی آن نیز ۲۸ درصد بیشتر است. همچنین واحد پردازش عصبی آن ۱۴ درصد افزایش عملکرد را به همراه دارد.

از نظر باتری، گلکسی تب S۱۰ اولترا دارای یک باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی (مانند تب S۹ اولترا) با سرعت شارژ ۴۵ وات است. تب S۱۰ پلاس نیز نسبت به نسل قبلی خود تغییری نکرده و به یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعت با سرعت شارژ ۴۵ وات مجهز شده است.

نسخه استاندارد این دستگاه‌ها همچنان از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ای با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی نیز وجود دارد. همچنین مدل اولترا در پیکربندی با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌شود.

هر دو تبلت، اندروید ۱۴ را اجرا می‌کنند و به برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند Circle to Search مجهز هستند.

گلکسی تب S۱۰ پلاس و اولترا را هم‌اکنون می‌توان پیش‌خرید کرد، اما عرضه رسمی آنها از ۳ اکتبر (۱۲ مهر) آغاز می‌شود. قیمت تب S۱۰ پلاس از ۱۰۰۰ دلار و نسخه بزرگ‌تر از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود. رنگ هر دو دستگاه نیز خاکستری و نقره‌ای است.

 

دیدگاه تان را بنویسید