شاسی بلند محبوب تویوتا به ایران برگشت

تویوتا راو ٰ۴ یکی از ژاپنی های خوش نام در ایران است که در دور جدید واردات توسط چند شرکت در بازار ایران عرضه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ به نقل از آخرین خودرو، راو ۴ یکی از کراس اوور های محبوب برند ژاپنی تویوتا است که سابقه بسیار خوبی در بازار ایران دارد و نسل هایی قبلی این خودرو هنوز هم در بازار ایران خریدار دارد. اما در دور جدید واردات چند شرکت قرار است نسل جدید تویوتا راوفور را در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی جانبازان عرضه کند.

در نمایشگاه خودرو مشهد، خودرو های مختلفی حضور دارند که یکی از آنها تویوتا راو ۴ است. ما در ادامه می خواهیم نگاهی دقیق تر به این شاسی بلند نامی خودرو داشته باشیم و مشخصات بیشتری از این خودرو را بیان کنیم.

مشخصات فنی تویوتا راو ۴

راو ۴ به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند روی هم رفته ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پیشرانه این خودرو از طریق جعبه دنده CVT به تمامی چرخ ها منتقل می شود.

بازگشت راو 4 به ایران؛ شاسی بلند نامی خودرو در مشهد

ضمناً سیستم تعلیق عقب از نوع دو جناغی مستقل است که قدرت بالاتری در جذب ضربات و ارتقای هندلینگ خودرو خواهد داشت. تعلیق جلو نیز مطابق بسیاری از خودروها از نوع مستقل مک‌فرسون انتخاب شده است.

طراحی کلی شاسی بلند تویوتا

طراحی ظاهری وارداتی جدید به سبک خودروهای شاسی‌بلند تمام‌عیار ژاپنی، حالتی خشن و تا حدودی جعبه‌ای دارد که انحناهای زیادی در آن دیده نمی‌شود و در عوض، المان‌های هندسی با خطوط صاف و مستقیم و زوایای شکسته به گونه‌ای دلنشین و جذاب کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بازگشت راو 4 به ایران؛ شاسی بلند نامی خودرو در مشهد

اما طراحی داخل کابین این خودرو نیز طراحی ساده و دلنشینی بوده و المان های طراحی عجیب و غریب در این خودرو دیده نمی شود و از جهاتی به طراحی کابین دیگر محصولات برند تویوتا شباهت دارد. تویوتا راو ۴ که قرار است به زودی در خیابان های کشور ببینیم در بخش متریال نیز بسیار خوب عمل می کند و به راحتی می تواند رضایت مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

بازگشت راو 4 به ایران؛ شاسی بلند نامی خودرو در مشهد

امکانات ایمنی و رفاهی تویوتا راو ۴

در کنار مواردی که گفته شد، تویوتا راو ۴ که قرار است در بازار ایران عرضه شود امکانات قابل توجهی دارد که از جمله آنها می توان به؛ فرمان کمکی برقی، ESP،  کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب،  سنسور TPMS، کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، سیستم تهویه اتوماتیک، حالت های مختلف رانندگی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، آینه وسط الکتروکرومیک، اپل کارپلی،  نوربالا اتوماتیک، سنسور نور و… اشاره کرد.

بازگشت راو 4 به ایران؛ شاسی بلند نامی خودرو در مشهد

58322

دیدگاه تان را بنویسید