نسل جدید نیسان پاترول رونمایی شد

هفتمین نسل نیسان پاترول رونمایی شد. نسل قبلی این محصول حدود 14 سال در خط تولید بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛پاترول جدید که در آمریکا به اسم آرمادا شناخته می‌شود دیگر موتور 8 سیلندر را در خود ندارد.

خودرو آفرودی عظیم‌الجثه‌ کمپانی نیسان که در ابوظبی رونمایی شد دارای موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر V شکل است که البته برای بازار بعضی کشور ها موتور 3.8 لیتری بدون توربو با 316 اسب‌بخار قدرت و 387 نیوتون‌متر گشتاور هم در نظر گرفته شده است. موتور تنفس طبیعی 3.8 لیتری 109 اسب‌بخار و 313 نیوتون‌متر گشتاور کمتری نسبت به پیشرانه توربوشارژ قدرت تولید می‌کند. برای هر دو پیشرانه این خودرو یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک تعبیه شده که قدرت را به هر دو اکسل منتقل می‌کند.

موتور NA در این خودرو به دو شکل تنفس طبیعی 3.8 لیتری و 3.5 لیتری 2 توربو عرضه می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده پیشرانه تنفس طبیعی قیمت کمتری دارد و مسلما هزینه نگهداری کمتری خواهد داشت ولی مسأله اینجاست که آیا قدرت کمتر موتور تنفس طبیعی برای یک خودرو سایز بزرگ آفرودی جوابگو خواهد بود یا خیر.

کمپانی نیسان صاحب برند تیونینگ Nismo است و خودرو های اسپرتی مثل Skyline Nismo افسانه‌ای در این بخش تولید شده‌اند. حتی مدل برقی Ariya هم توسط این برند تیونینگ شده و با اسم Ariya Nismo به بازار عرضه شد. با این وجود تعجبی ندارد اگر به زودی پاترول جدید هم توسط این شرکت حداقل در بخش قدرت پیشرانه و پرفورمنس ارتقا پیدا کند.

پاترول جدید از اول ماه نوامبر در امارات متحده عربی و عربستان سعودی و کشور های عضو اتحادیه خلیج یا به اختصار GCC و بخش های دیگر خاورمیانه فروخته خواهد شد.

 پاترول در استرالیا هم با همین اسم شناخته می‌شود اما در آمریکا با نام Armada فروخته می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید