فرجام فضانوردان سرگردان ناسا در ایستگاه فضایی چه می‌شود؟

سانی ویلیامز و بوچ ویلمور فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی سرگردان شده‌اند و برنامه‌های بازگشت آن‌ها به زمین پیچیده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ هنگامی که زوج سانی ویلیامز و بوچ ویلمور دو فضانورد در ماه ژوئن با فضاپیمای استارلاینر بوئینگ در یک ماموریت آزمایشی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرتاب شدند، قرار بود این دو نفر تنها پس از هشت روز به خانه بازگردند؛ اما فضاپیما با تأخیر مواجه شد و دچار مشکلاتی شد که مهندسان را بر آن داشت تا ماموریت را برای رفع آنها به تعویق بیندازند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ اکنون ناسا گفته است که هنوز مطمئن نیست که فضاپیمای استارلاینر بتواند طبق برنامه خدمه را با خیال راحت بازگرداند. در عوض ممکن است مجبور شوند در ماه فوریه با فضاپیمای اسپیس ایکس به خانه بازگردند.

چرا فضانوردان سرگردان شده اند؟

نگرانی‌های ایمنی بار‌ها و بار‌ها بازگشت فضانوردان به زمین توسط استارلاینر را به تاخیر انداخت و آنها را برای بیش از دو ماه در آنجا ابقا کرده است.

مشکلات پیش روی استارلاینر چیست؟

مشکل اصلی مربوط به خرابی سیستم پیشرانه است که در زمان ورود استارلاینر به ایستگاه فضایی در ماه ژوئن مشاهده شد. مهندسان همچنین نگران نشت هلیوم هستند که برای تحت فشار قرار دادن رانشگر‌ها استفاده می‌شود.

بوئینگ این فضاپیما را از راه دور آزمایش کرده است تا سعی کند مشکلات را درک کند و راه حل‌هایی بیابد، به این امید که بتواند به ناسا اطمینان دهد که بازگشت فضانوردان به خانه امن است. اما این آزمایش مشکلات بیشتری را نشان داد و ناسا را بر آن داشت که بگوید بازگشت آن با تردید مواجه است.

فضانوردان چگونه به خانه باز خواهند گشت؟

بوئینگ همچنان امیدوار است تا نگرانی‌ها در مورد استارلاینر را برطرف کند. ناسا توضیح داد که همچنان با این شرکت برای ارزیابی آمادگی فضاپیما کار می‌کند و هیچ تصمیمی در مورد بازگشت آن گرفته نشده است. این تصمیم ممکن است تا اواسط آگوست گرفته نشود.

اگر این کار برای بوئینگ کارساز باشد، فضانوردان طبق برنامه به خانه بازخواهند گشت، البته با برنامه زمانی متفاوت.

با این حال، اگر نگرانی مهندسان باقی بماند، این دو فضانورد با یک پرواز اسپیس ایکس که قرار است در اواخر سپتامبر آغاز شود، به خانه بازخواهند گشت.

بیشتر نگرانی‌های فعلی مربوط به ایمنی Starliner در صورت ماندن بیش از حد طولانی مدت و ترس از تمام شدن منابع با تاخیر بسیار طولانی است. استارلاینر برای اقامت ۹۰ روزه رتبه بندی شد و اکنون کمی بیش از ۶۰ روز در ایستگاه فضایی بوده است، بنابراین زمان رو به اتمام است.

ناسا توانست برای اطمینان از آسایش فضانوردان، تدارکات بیشتری را در این مدت ارسال کند. این هفته، یک موشک اسپیس ایکس یک کپسول تدارکاتی ساخته شده توسط نورث روپ گرومن را حمل کرد که حاوی مواد غذایی و تدارکات، از جمله غذا و لباس بیشتر برای فضانوردان آزمایشی Starliner است.

 

دیدگاه تان را بنویسید