جماران؛

چگونه از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنیم؟

مرکز بهداشت آلمان گزارش داد که خطر ابتلا به آلزایمر را می توان از طریق تغذیه سالم کاهش داد، که با غذاهای غنی از فلاونوئیدها و همچنین رژیم کتوژنیک نشان داده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جماران؛ به نقل از مجله پزشکی آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است و در اثر از بین رفتن سلول های عصبی ایجاد می شود. بارزترین علائم این بیماری صعب العلاج اختلالات حافظه، ادراک و جهت گیری است.

مرکز آلمان توضیح داد که فلاونوئیدها ترکیبات گیاهی ثانویه ای هستند که برای جلوگیری یا کاهش زوال مرتبط با افزایش سن در توانایی های شناختی کار می کنند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهند.

غذاهای غنی از فلاونوئیدها شامل مرکبات مانند پرتقال، انواع توت ها، توت فرنگی، سیب، جعفری، کرفس، چای سیاه و سبز، محصولات سویا و شکلات تلخ است.

این مرکز اضافه کرد که رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تاثیر مثبتی بر بیماری آلزایمر داشته باشد، زیرا رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات بدن را در حالت "کتوز" قرار می دهد که اثر محافظتی بر پیری سلول های مغز دارد.

مشخص است که هنگام ابتلا به بیماری آلزایمر، استفاده از گلوکز در مغز کاهش می یابد. رژیم کتوژنیک می تواند اثرات اختلال در متابولیسم گلوکز را با ارائه اجسام کتون به عنوان جایگزینی برای مغز کاهش دهد. اجسام کتونی در طی کتوز تشکیل می شوند، حالت متابولیکی که زمانی رخ می دهد که بدن انرژی خود را عمدتاً از چربی ها و نه از کربوهیدرات ها دریافت می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید