منتظر افزایش قیمت گوشی‌ها باشیم؟

شرکت TSMC که یکی از بزرگ‌ترین تراشه‌سازان جهان محسوب می‌شود، احتمالاً قصد دارد قیمت تراشه‌هایی را که خارج از تایوان تولید می‌کند، افزایش دهد؛ اقدامی که می‌تواند بر قیمت نهایی دستگاه‌های الکترونیکی ازجمله گوشی‌های هوشمندی که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند تأثیر بگذارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سی‌سی وی، مدیرعامل TSMC، در گزارش درآمدزایی اخیر شرکتش گفت: «اگر مشتری درخواست تولید در منطقه‌ی جغرافیایی خاصی را داشته باشد، باید بخشی از هزینه‌های اضافی را تقبل کند. در شرایط کنونی جهان، هزینه‌ها برای همه از جمله TSMC، مشتریان و رقبای ما، بالاتر خواهد رفت.»

خبرآنلاین نوشت؛ مذاکرات TSMC با مشتریانش درمورد افزایش قیمت از مدتی قبل آغاز شده است. آن‌طور که فایننشال‌تایمز اشاره می‌کند، تولید تراشه در خارج از تایوان (که بیش‌از ۹۰ درصد از پیشرفته‌ترین محصولات نیمه‌هادی جهان در آنجا ساخته می‌شوند) برای TSMC گران‌تر تمام می‌شود.

TSMC در ژاپن کارخانه‌هایی دارد و درحال ساخت چندین کارخانه‌ی جدید در آریزونای آمریکا است که اولین مورد آن‌ها در ماه جاری شروع به‌کار کرد. این شرکت همچنین درحال ساخت کارخانه‌ای در آلمان است.

دولت ایالات‌ متحده هفته‌ی گذشته موافقت کرد مبلغ ۶٫۶ میلیارد دلار به TSMC کمک مالی کند. در مقابل، TSMC متعهد شد سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا از ۲۵ میلیارد دلار به ۶۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

TSMC انتظار دارد هزینه‌های تولیدش در تایوان افزایش یابد که دلیل آن، افزایش شدید قیمت برق در کشور مذکور است. همچنین انتظار می‌رود زلزله‌ای که اوایل ماه رخ داد بر سودآوری این شرکت تأثیر منفی داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید