جیمز وب واضح‌ترین تصویر خود از فضا را ارسال کرد

ناسا اعلام کرد جیمز وب تصویر خیره کننده‌ای از ستاره هدف ارسال کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، این بار مرحله مهم تراز آینه‌ای برای تلسکوپ فضایی جیمز وب تکمیل شده است و این فرآیند منجر به بالاترین وضوح تصویر فروسرخ گرفته شده از فضا شد.

به گزارش newscientist، تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) به مرحله حساسی در تراز آینه‌های خود رسیده است. تصاویر حاصل از فرآیند جیمز‌ وب نشان می‌دهد که همه چیز بهتر از حد انتظار است. تیم جیمز‌ وب می‌گوید عملکرد این تلسکوپ می‌تواند اهداف تعیین شده یا حتی از فراتر از آن را برآورده کند.

تلسکوپ جیمز‌ وب با کمک ۱۸ آینه شش ضلعی با روکش طلا بیننده‌ کیهان است و ناسا قصد دارد اطلاعات بیشتری از طریق این آینه‌ها جمع‌آوری کند. برای کارکرد درست این تلسکوپ باید همه‌ آینه‌ها با دقت بیشتر در حد نانومتر در یک راستا قرار گیرند تا به عنوان یک واحد عمل کنند. هنگامی که رصدخانه اولین تصاویر خود را در ماه فوریه ارسال کرد. در آن زمان آینه‌ها هنوز هم تراز نشده و تصاویر تار بودند. هم اکنون که روند تراز آینه‌ها کامل نشده است، تصویر ارسالی به طور واضح مشاهده می‌شود.

تصویر ارسالی از این تلسکوپ یک ستاره درخشان به نام ۲MASS J۱۷۵۵۴۰۴۲+۶۵۵۱۲۷۷ را نشان می‌دهد. اگر تراز دقت کافی نداشت چندین کپی از ستاره در تصویر وجود داشت و نشان می‌داد که آینه‌ها اکنون با هم کار می‌کنند تا تصویری واحد از ستاره را ایجاد کنند. مارشال پرین، دانشمند JWST در انستیتوی علمی تلسکوپ فضایی مریلند طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۶ مارس اعلام کرد که تصویر گرفته شده از فضا به اندازه کافی واضح و بالاترین وضوح از مادون قرمز است.

 

دیدگاه تان را بنویسید