جی پلاس؛

واقعیت مجازی پدرانه!

پدری با خلق ویدئوهای 360 درجه در قالب واقعیت مجازی به دخترش در یادگیری کمک می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، پدری برای کمک به دخترش که مبتلا به سندروم ویلیامز است، ساخت ویدئوهای 360 درجه‌ای را فرا گرفته است تا از این طریق بتواند مدرسه را به خانه بیاورد و در یادگیری به او کمک کند. کریگ چایتور، پدر ایموگن است که برای او دنیایی مجازی را به شکل واقعیت مجازی خلق کرده است. به عنوان مثال، در تصاویر پخش‌شده در واقعیت مجازی، ایموگن زرافه‌هایی را می‌بیند که در خیابان راه می‌روند.

پدر او هیچ مهارتی در واقعیت مجازی نداشته و در 15 سال گذشته به عنوان سرآشپز مشغول به کار بوده است. او به خودش افتخار می‌کند که به عنوان یک پدر توانسته برای فرزندش کاری انجام دهد تا او راحت‌تر بتواند یاد بگیرد.

سندروم ویلیامز نوعی اختلال ژنتیکی است که روی قسمت‌های مختلفی از بدن تأثیر می‌گذارد به طوری که باعث بروز تغییراتی در صورت، نارسایی قلبی، نارسایی دید فضایی، اختلالات تحولی و لکنت زبان می‌شود. ایموگن به خاطر ابتلا به این بیماری در یادگیری دچار مشکل است و دچار حواس‌پرتی می‌شود که یادگیری او را دشوارتر می‌کند و همچنین خیلی سریع ناراحت و عصبانی می‌شود.

پدر این دختر، در قالب پروژه واقعیت مجازی، تلاش کرده تا یک تور آموزشی برای او راه بیاندازد. بنابراین در حالی که ایموگن در خانه نشسته، می‌تواند از دنیای مجازی‌ای که پدرش برایش ساخته، درس‌هایش را فرا بگیرد. چون هیچ عامل حواس‌پرتی در خانه وجود ندارد، او به راحتی می‌‌تواند مشغول تماشای ویدئوهای واقعیت مجازی شود.

ایموگن به کمک این فناوری، چیزهای زیادی را یاد می‌گیرد. زمانی، او کلمات و رنگ‌ها را از روی کاغذ یاد می‌گرفت، اما حالا به این دلیل که دیگر حواسش پرت نمی‌شود، به کمک واقعیت مجازی می‌تواند آنها را به خاطر بسپارد. ویدئوی آن را می‌توان بارها و بارها تکرار کرد و هر بار او بهتر یاد می‌گیرد. این پدر خلاق تصمیم دارد که فناوری ابداعی خودش را گسترش دهد تا دیگران هم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

دیدگاه تان را بنویسید