آئین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، سالگرد قیام ۱۵ خرداد و نیز ادای احترام به شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید او به اهتمام سرکنسولگری ایران و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در محل حسینیه ایرانیان برگزار شد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، آئین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و ادای احترام به شهدای سانحه سقوط بالگرد به اهتمام سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی و با حضور شخصیت‌های پاکستانی و ایرانیان مقیم برگزار شد.

آئین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، سالگرد قیام ۱۵ خرداد و نیز ادای احترام به شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید او به اهتمام سرکنسولگری ایران و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در محل حسینیه ایرانیان برگزار شد.

سید ریاض حسین شاه شیرازی وزیر ایالتی امور مذهبی، مولانا آزاد جمیل رئیس شورای مرکزی علمای ایالت سند،‌ یوسف بلوچ نماینده پارلمان ایالت سِند، حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، عذیر محمود الاظهری عالم برجسته اهل تسنن و سرپرست جامعه رکن الاسلام و حجت‌الاسلام محمد صلاح الدین عضو شورای عالی سیاسی حزب مجلس وحدت مسلمین در این مراسم سخنرانی کردند.

در ابتدای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، برخی از شعرای پاکستانی مدیحه سرایی کرده و یاد و نام امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای سانحه سقوط بالگرد را گرامی داشتند.

سخنرانان نیز یاد و نام امام راحل عظیم الشان را گرامی داشته و اندیشه‌های سیاسی و معنوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را منبع الهام بخش برای ملت‌های مظلوم و آزادیخواهان جهان دانستند.

سرکنسول ایران در کراچی با ذکر ابعاد مختلف شخصیت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: مهمترین اهداف انقلاب امام راحل مبارزه با استبداد داخلی، سلطه خارجی و استکبار و پایان دادن به این دوره‌های سیاه بود.

نوریان افزود: پیروان امام و دوستداران انقلاب اسلامی امروز در منطقه و از جمله در پاکستان ادامه دهنده راه ایشان و اندیشه‌های این رهبر بزرگ جهان اسلام هستند.

وی تاکید کرد: اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای نسل امروز و حتی نسل‌های آینده الهام ‌بخش و الگوساز است.

نوریان در ادامه بخش‌هایی از نامه اخیر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان آمریکایی را برای حاضران قرائت کرد.

 

کراچی (1)

 

همچنین وزیر امور مذهبی دولت ایالت سِند با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) برای بزرگداشت روز جهانی قدس و همبستگی با ملت فلسطین، گفت: ما از دولت پاکستان می‌خواهیم تا جهت همفکری و تشکیل یک جبهه مشترک برای حمایت از فلسطین اجلاس فوری سران کشورهای اسلامی را میزبانی کند.

وی افزود: پیشرفت و قدرت امروز ملت ایران مرهون رهبری شجاعانه امام خمینی (ره) است تا جایی که مخالفان و دشمنان ایران توان رویارویی با این کشور را ندارند.

یوسف بلوچ نماینده پارلمان ایالتی نیز با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد شهدای سانحه سقوط بالگرد، افزود: شعار مرگ بر آمریکا همچنان در ایران طنین انداز است و این پیام را برای دوستداران و دشمنان انقلاب اسلامی به همراه دارد که جمهوری اسلامی ایران بر سر امنیت، استقلال و پیشرفت خود با هیچ کس مصالحه نخواهد کرد.

وی افزود: سالگرد رحلت امام خمینی (ره) را در وضعیتی به ملت ایران تسلیت می‌گوئیم که آنان در حال گذر از فقدان رئیس جمهور و دیگر مقامات کشوری در سانحه بالگرد هستند و ما بر این باوریم که ضایعه از دست دادن آیت‌الله رئیسی برای تمام امت اسلامی جبران ناپذیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.