سید حسن خمینی در دیدار با اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، گفت: الحمدلله این سازمان هم بسیار قدرتمند و توانمند شده است. یعنی در داستان گم شدن کودک که ماه گذشته اتفاق افتاد و بعد در پیدا کردن هلی‌کوپتر مرحوم آقای رئیسی و دیگر شهدای بزرگوار، به هر حال نقش هلال احمر خودش را نشان داد. یک سازمان مردم نهاد پر توان که همه جا خط مقدم خدمت‌رسانی است.

یادگار امام با تأکید بر اینکه هلال احمر از این جهت از بهترین و پاک‌ترین نهادها است، گفت: الحمدلله این سازمان هم بسیار قدرتمند و توانمند شده است. یعنی در داستان گم شدن کودک که ماه گذشته اتفاق افتاد و بعد در پیدا کردن هلی‌کوپتر مرحوم آقای رئیسی و دیگر شهدای بزرگوار، به هر حال نقش هلال احمر خودش را نشان داد. یک سازمان مردم نهاد پر توان که همه جا خط مقدم خدمت‌رسانی است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ظهر امروز در مراسم میثاق اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با آرمان‌های امام خمینی(س) که در حسینیه جماران برگزار شد، گفت: روایتی در کتاب کافی از امام محمد باقر(ع) نقل شده که یک وحی از جانب خدای سبحان به حضرت موسی(ع) را حکایت می‌کند.

یادگار امام افزود: این روزها سؤال می‌شود که این احکام در یهودیت هم بوده، همین طور هست؛ چون هر دو را خداوند فرستاده است. اگر احکام اسلام با تورات و انجیل متفاوت بود، محل سؤال بود. به صراحت هم در قرآن هست که اینها قبلا هم بوده و همان چیزی که به نوح(ع) گفته‌ایم را به تو گفته‌ایم و چیز جدیدی نیست؛ از اول تاریخ هم چیزهایی که گفته‎ایم، همین‌ها است.

وی تصریح کرد: روایت این است که خدا به حضرت موسی(ع) وحی کرد، «یک گروه از بندگان با کار خوب به من تقرب می‌جویند؛ و من هم او را با حسنه دیگری محکم می‌کنم». موسی(ع) از خداوند سؤال می‌کند، این حسنه چیست؟ اینجا دو نقل از این روایت هست. یکی این است که کسی بتواند یک شادی به دل یک مؤمن بیاورد. یک نقل دیگر روایت می‌فرماید کسی که برای مشکل‌گشایی از برادر مؤمنش تلاش کند؛ بشود یا نشود. یعنی فرقی ندارد که تلاش شما به ثمر برسد یا نرسد؛ مهم تلاش و گام برداشتن شما است.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه هلال احمر از این جهت از بهترین و پاک‌ترین نهادها است، اظهار داشت: واقعا به حضورتان در این سازمان ارزشمند افتخار کنید. بعضی جاها هست که آدم باید «فَتِن» باشد؛ یکی همین کارهای عام المنفعه و کمک به حال مردم است. خدا رحمت کند ابوی ما می‌گفت امام می‌خواست آب هم دست کسی بدهد، «قصد قربت» می‌کرد و برای خدا می‌داد.

وی افزود: در توجیه روایت «المُؤمِنُ کَیّس»گفته‌اند مؤمن کارهای عادی را هم به خاطر خدا می‌کند که بتواند ثواب بردارد. یک موقع کمکی در آتش‌سوزی، سیل و حوادث می‌کنید و یک دعا در حق شما دارد، این خودتان و هفت نسل بعد از شما را کفایت می‌کند. «دعای نیم شبی دفع صد بلا بکند».

یادگار امام گفت: الحمدلله این سازمان هم بسیار قدرتمند و توانمند شده است. یعنی در داستان گم شدن کودک که ماه گذشته اتفاق افتاد و بعد در پیدا کردن هلی‌کوپتر مرحوم آقای رئیسی و دیگر شهدای بزرگوار، به هر حال نقش هلال احمر خودش را نشان داد. یک سازمان مردم نهاد پر توان که همه جا خط مقدم خدمت‌رسانی است. جا دارد که به حضورتان در این مجموعه ببالید و خودتان را به این جهت تکریم کنید.

وی افزود: یونیفرم هلال احمر علامتی است که هر جا انسان می‌بیند، دلگرمی پیدا می‌کند؛ اعتماد به نفس و نشاط می‌آورد. ان شاء الله خداوند شما را در این مسیری که انتخاب کرده‌اید و گام بر می‌دارید، موفق قرار بدهد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، نیز در این مراسم گفت: جوانان هلال احمر به معنای واقعی هر روز در تلاش هستند تا آرمان‌های امام راحل تحقق پیدا کند و حرکت آنها در مسیری باشد که انقلاب بزرگ مردم ایران در راستای این اهداف مقدس شکل گرفته و پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: از رازها و دلایل مهم ماندگاری حرکت امام این است که برای رضای خدا حرکت کرد و حرکت امام مخلصانه بود. امام به جدّش حضرت سیدالشهدا(ع) اقتدا کرد که فرمود دنبال متاع دنیوی نیستم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم تا مردم بیدار شوند.

حسینی المدنی یادآور شد:امام خودش را خدمتگذار مردم می‌دانست و خدمت به مردم را از مهمترین اولویت‌های خودش قرار داده بود. امروز کسانی در هلال احمر هستند که خودشان را خدمتگذار مردم می‌دانند؛ منتظر نیستند کسی از آنها تشکر کند و کمک می‌کنند برای اینکه رضای پروردگار را کسب کنند و این چیزی است که به حرکت این جوانان در راستای قیام حضرت امام معنا می‌بخشد.

وی تأکید کرد: ما به برکت انقلاب امام خمینی(س) بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به جمعیت در جهان داریم و فقط کشور چین 200 هزار نفر بیشتر از ما داوطلب دارد. جمعیت چین را نگاه کنید، او سه میلیون و 200 هزار داوطلب دارد و ما سه میلیون داوطلب داریم.

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم گفت: علی‌رغم توطئه‌ها و مکرهای دشمنان، با حضور جوانان، مردم و مسئولین، راه و اندیشه امام نه تنها متوقف نشده، بلکه امروز اندیشه امام در جهان جاری و ساری است. امروز جلوه‌های معنوی ایثارگونه و روحیه فداکاری مردم در مسیر آرمان‌های امام بروز و ظهور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بیشتر کارهای جمعیت هلال احمر دلی است، در خصوص خدمات سازمان هلال احمر برای سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، اظهار داشت: بیش از 23 هزار نفر از امدادگران، بیش از 3500 آمبولانس، 1140 پایگاه امدادرسانی و 18 فروند بالگرد ما در سراسر کشور آماده باش هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.