به مناسبت سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، مراسمی با حضور جمعی از مسئولین ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در کنیسه یوسف‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حاخام یونس حمامی طی سخنانی در این مراسم گفت: به مناسبت سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) دور هم جمع شده‌ایم تا با ذکر نمونه‌هایی از رفتار ایشان، این زمینه‌ها را در خودمان تحکیم ببخشیم.

رهبر کلیمیان ایران با اشاره به ظلم‌ستیزی امام خمینی(س)، افزود: حضرت موسی(ع) موقعی که در خانه فرعون بود هم نمی‌توانست ظلم و ستمی که به دیگران می‌شود را تحمل کند. این اعتراض حضرت موسی(ع) برای  او خیلی گران تمام می‌شود؛ تصور کنید که فرد آمده  از حق دفاع کند ولی تا اعدام پیش برود. حتی جایی که فهمید حامی ندارد، ظلم‌ستیزی را رها نکرد.

وی یادآور شد: همین جنبه در زندگی امام هست که اعتراض به کاپیتولاسیون باعث زندان و 15 سال دوری او از وطن شد اما از ظلم‌ستیزی دست بر نداشت و منجر به پیروزی انقلاب شد. اعتراض امام به ظلم برگرفته از سیره انبیاء است و بر همین اساس نسبت به ظلم در هیچ جای جهان ساکت نمی‌ماند؛ و ما اگر بخواهیم در این مسیر قدم برداریم، نمی‌توانیم ساکت باشیم و باید در راه حق قدم برداریم.

همایون سامه یح نیز در این مراسم گفت: از دست دادن حضرت امام باعث سوک بزرگی در همه ما شد و از نظر اقلیت‌های دینی مهم این است که اول انقلاب تفکرات این بود که اگر انقلاب در ایران پیروز شود، اقلیت‌های دینی امنیت لازم را ندارند. ما در کشورهای همسایه مثل عراق دیده‌ایم که تغییر حکومت باعث اخراج اقلیت‌ها شده ولی در ایران حمایت حضرت امام از اقلیت‌های دینی و قانون اساسی، باعث امنیت هرچه بیشتر حقوق و منافع و آرامش هرچه بیشتر این جامعه شد.

رئیس انجمن کلیمیان و نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: به صورت معنوی همیشه یاد  و خاطره امام برای ایرانی‌ها زنده هست و هنوز هم از  ایشان درس می‌گیریم؛ و با عبرت‌های از زندگی ایشان می‌توانیم زندگی موفق‌تری برای خودمان و جامعه داشته باشیم. در زمان جنگ عراق علیه ایران، همه دنیا  مقابل ما ایستادند اما انسجام و اتحاد ملت ایران باعث شد که ما به اینجا برسیم و همیشه پیروز باشیم. 

مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) در کنیسه یوسف آباد

همچنین محمدرضا موحدی در این مراسم با تشکر از جامعه کلیمیان برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: انصافا صمیمیتی که در کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام هست، کاش همه جا بود. اگر در دنیا نمونه‌برداری می‌شد، این مصداق وحدت ادیان الهی بود. وحدت پیروان  ادیان الهی باعث می‌شود که یک صف واحد از یکتاپرستان در مقابل دیگران تشکیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.