جمعی از نمایندگان پیروان ادیان الهی ارامنه، آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایرانضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، عصر روز گذشته جمعی از نمایندگان پیروان ادیان الهی ارامنه، آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

مراسم تجدید میثاق ادیان الهی

در ابتدای مراسم حاخام یونس حمامی به سخنرانی پرداخت و گفت: ۳۵ سال از رحلت امام راحل می‌گذرد. اما با شیوه رفتار امام و با تقوا می‌توان در راه خدا قدم برداشت و غیر از خدا نترسیم. ملت‌ها با همین دیدگاه امام قدم برمی‌دارند.

وی خاطر نشان کرد: راه حضرت امام فراگیر بود و تمام پیروان با توجه به سیره و عشق به امام به مردم خدمت گذاری می‌کنند. رئیسی و شهیدان خدمت در راه امام و شاگردان ایشان بودند.

مراسم تجدید میثاق ادیان الهی

در ادامه مراسم نماینده ارامنه که از سوی اسقف اعظم " کشیش گیری گوری" حضور داشت، گفت: بسیاری از پدران ما همشهری و همسایه حضرت امام بودند و شهادت می‌دهند ایشان فردی مومن، مقید به فرامین دین اسلام بود. هر کسی که مقید به دین خود و امام باشد، مطمئنا به تمام ادیان احترام می‌گذارد و مورد احترام تمام اقشار قرار می‌گیرد. رابطه‌‌ی امام با همسایگان ارمنی به صورتی بود که، وقتی به ایران آمدند به دنبال همسایه ارامنه خود بودند و امام هرگز همسایگان خود را فراموش نکردند و این یکی از دستورالعمل‌های انجیل است.

وی ادامه داد: همه ما یک ملت هستیم و این اتحاد و وحدت کلمه را هنگام دفاع مقدس دیدیم. در جبهه جنگ، خون شهدا در یک خاک ریخته شد و درخت تنومند ایران مقتدر رشد کرد. امروز از امام و شهدا یاد می‌کنیم. عرق ایران دوستی امام را بارها شاهد بودیم. در مسئله کاپیتولاسیون ایشان گفتند، برای ایران و اسلام هستم.

وی در پایان تاکید کرد: ما امروز می‌بینیم؛ پرچمی که امام برافراشته به زمین نخورده، زیرا مردم مومن به رهبری مقام معظم رهبری دنبال همان راه هستند. مسئله‌ای که مهم بوده، خدمت به مردم است. ما همان رابطه را بین مردم می‌بینیم. ما باید آیینه خدا باشیم تا نظام جمهوری اسلامی پایدار باشد و همیشه یاد حضرت امام باشیم.

تجدید میثاق رهبران و پیروان ادیان الهی با آرمان‌های حضرت امام (س) 2

موبد زرتشتیان در ادامه این دیدار، گفت: جان آدمی فانی و از بین رفتنی است. این راه آدمی است که جاودانه می‌ماند. راهی که ۴۵ سال پیش آغاز شد و تک تک ما به عنوان مردم این سرزمین موظف هستیم از این راه صیانت کنیم. هفته گذشته پیروان راستین راه امام را از دست دادیم. اگر ما به هدف خود ایمان داشته باشیم، پایبندی به تعهدات ما را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ادیان ما بر ۳ اصل؛ توحید، عدل و معاد مشترک هستند و ممکن است بر اجرا و عملکرد راه گوناگونی را انتخاب کنیم و این راه تحقق رهبر بنیان‌گذار است. امیدوارم در طول مسیر علارغم تفاوت ها همراه و همسو باشیم. امیدوارم در این سالگرد تجدید پیمان کنیم و راه امام را ادامه دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.