حجت الاسلام و المسلمین علیزاده، جانشین کمیته ادیان الهی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س)، گفت: حضرت امام و مسئولین انقلاب اسلامی در همان نخستین روزهای انقلاب و تدوین قانون اساسی به حقوق پیروان ادیان الهی توجه داشته اند.

به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س)، مراسم بزرگداشتی در کنیسای یوسف آباد کلیمیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) حجت الاسلام و المسلمین علیزاده، جانشین کمیته ادیان الهی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) با تشکر و قدردانی از رئیس و اعضای انجمن و علمای کلیمیان و نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: حضرت امام و مسئولین انقلاب اسلامی در همان نخستین روزهای انقلاب و تدوین قانون اساسی به حقوق پیروان ادیان الهی توجه داشته اند.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی پس از پیروزی انقلاب اصولی در خصوص داشتن نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی و برگزاری مجالس دعا و نیایش ادیان الهی گنجانده شد و سپس این مسأله مورد تبیین قرار گرفت که ما با تمام ادیان الهی در اصول دین مشترکاتی داریم که از جمله آنها اعتقاد به توحید، داشتن پیامبر و اعتقاد به معاد است.

علیزاده یادآور شد: پیروان ادیان الهی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها از جمله دوران جنگ تحمیلی حضور فعال داشته اند و  در جبهه ها شهدایی را تقدیم کرده اند و افرادی هم به درجه جانبازی وایثارگری نائل شده اند. لذا امام امت هم می فرمودند مذهب همه ما توحید است، ایران کشور ما است و ما ملت واحده هستیم؛ و مقام معظم رهبری نیز نسبت به این موضوع توجه دارند و حتی در مناسبت های مختلف در منزل خانواده شهدای همه ادیان الهی حضور پیدا می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.