گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س) تأثیر بسیار بزرگی بر مسأله فلسطین داشت

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، گفت: هدف امام خمینی(س) این بود که به تمام مردم منطقه و امت اسلامی بفهماند طرح صهیونیست و اسرائیل دشمن منطقه و امت است و می خواهند منابع منطقه را غارت کند و مانع پیشرفت منطقه شود. یعنی اسرائیل هم بخش اساسی از پروژه های دشمنان است و به همین دلیل نه تنها دشمن فلسطین بلکه حتی دشمن ایران، کشورهای عربی و جهان اسلام است.
ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با اشاره به اینکه امام خمینی(س) مسأله فلسطین به عنوان مسأله محوری امت اسلامی اثبات کردند، گفت: هدف امام خمینی(س) این بود که به تمام مردم منطقه و امت اسلامی بفهماند طرح صهیونیست و اسرائیل دشمن منطقه و امت است و می خواهند منابع منطقه را غارت کند و مانع پیشرفت منطقه شود. یعنی اسرائیل هم بخش اساسی از پروژه های دشمنان است و به همین دلیل نه تنها دشمن فلسطین بلکه حتی دشمن ایران، کشورهای عربی و جهان اسلام است.

ناصر ابوشریف در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، در خصوص تأثیر اندیشه امام خمینی(س) در آرمان ملت فلسطین، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(س) تأثیر بسیار عمیق و بزرگی بر تمام منطقه، جهان و به ویژه مسأله فلسطین داشت. مسأله فلسطین در امت اسلامی یک مسأله محوری است. یعنی فقط برای ملت فلسطین مهم نیست و بلکه مسأله ای مهم برای تمام امت اسلامی است. انقلاب اسلامی ایران زمانی پیروز شد که پروژه های عربی به رهبری مصر رو به قهقرا بود و پس رفت داشت. همان زمان حضرت امام خمینی(س) بر مسأله فلسطین تأکید کردند و آن را به عنوان مسأله محوری امت اسلامی اثبات کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تصریح کرد: در واقع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(س) ایستاد در برابر تزویری که صهیونیسم، انگلیس، فرانسه و آمریکا ایجاد کردند و با تزویرشان باعث شدند رژیم صهیونیستی ایجاد شود و این رژیم را به رسمیت شناختند. لذا پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک حادثه بسیار عظیم بود و قدرتی به امت اسلامی و به ویژه مسأله فلسطین داد. به ویژه در سایه هجوم شدید غربی به منطقه و امت عربی و اسلامی که رژیم صهیونیستی را برای تحقق طرح ها و پروژه هایشان در منطقه کاشتند.

وی افزود: هدف امام خمینی(س) این بود که به تمام مردم منطقه و امت اسلامی بفهماند طرح صهیونیست و اسرائیل دشمن منطقه و امت است و می خواهند منابع منطقه را غارت کند و مانع پیشرفت منطقه شود. یعنی اسرائیل هم بخش اساسی از پروژه های دشمنان است و به همین دلیل نه تنها دشمن فلسطین بلکه حتی دشمن ایران، کشورهای عربی و جهان اسلام است.

ابوشریف گفت: به همین دلیل مسأله فلسطین را به عنوان مسأله محوری و «روز قدس» را به عنوان سمبل اعتقاد به محوریت مسأله فلسطین مطرح کردند. پس از آن بود که حمایت جمهوری اسلامی ایران بر اساس رهنمودهای امام خمینی(س) از مردم فلسطین آغاز شد که اوج این حمایت دهه 90 میلادی و اوایل سال 2000 میلادی با حمایت ایران از جنبش های اسلامی در تمام زمینه ها به ویژه زمینه نظامی بود.

وی تأکید کرد: تمام این کارها را حضرت امام برای مقابله با پروژه های صهیونیستی انجام دادند. پس از ایشان هم خوشبختانه مقام معظم رهبری راه امام را حفظ کردند و مسیر امام و انقلاب را ادامه دادند و در واقع این نظام را به قدرتی در برابر نفوذ پروژه های غربی به منطقه تبدیل کردند؛ خصوصا در برابر فروپاشی طرح ها و پروژه های عربی که ما در زمان حاضر شاهد آن هستیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در پاسخ به سؤالی در خصوص دورنمای مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، گفت: تمام سیاست هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانشان در پیش گرفته اند باعث می شود که فلسطین به سمت یک انتفاضه برود و انتفاضه در برابر رژیم صهیونیستی حتمی است و ما به عنوان فلسطینی که معتقدیم پروژه های صهیونیستی نقیض و ضد فلسطین است، اتفاقا به این مسأله ایمان داریم و معتقدیم باید یک انتفاضه ایجاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.