به گزارش ایرنا صفر اسلامی که روز پنجشنبه به اتفاق مدیران اجرایی و روابط عمومی این بنیاد به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان حضور یافت در نشست با خبرنگاران و کارکنان ایرنا اظهار داشت: خبرنگاران جهادگرانی هستند که وظیفه آگاه سازی جامعه و افکار عمومی را برعهده دارند.
وی افزود: انگشت گذاشتن بر روی زخم های جامعه در حالی که خیلی ها تلاش دارند تا هویدا نشوند کاری سخت و دشوار برای خبرنگاران است تا مسئولان را از این مشکلات آگاه کنند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای حرکت کردن در مسیر توسعه باید رسانه را به عنوان رکن چهارم دمکراسی به درستی بشناسیم.
اسلامی تاکید کرد: امروز استکبار جهانی با جنگ نرم سعی در آسیب زدن به پایه های نظام جمهوری اسلامی دارد که مقابله با آن نیاز به آگاهی سازی جامعه از طریق رسانه هاست.
به گفته وی بنیاد امید ایرانیان سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان مردم نهاد تلاش دارد با کمک مطبوعات و رسانه ها اندیشکده ای از کارشناسان حوزه های مختلف با هدف توسعه استان شکل دهد.
مدیر اجرایی بنیاد امید ایرانیان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به نقش رسانه ها در انعکاس مشکلات و محرومیت های سیستان و بلوچستان به ویژه بحران خشکسالی در شمال این استان اظهار داشت: فعالیت خبرنگاران منجر به جهانی شدن مسائل سیستان شده که نشان از عملکرد خوب اصحاب رسانه دارد.
خسرو افسری افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان تاکنون نقش بسیار مهم و تاثیری گذاری در انعکاس مسائل و مشکلات و خدمات نظام جمهوری اسلامی در این استان داشته که قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: ترسیم چهره واقعی و ظرفیت ها و توانمندیهای سیستان و بلوچستان و تغییر نگاه ها و ذهنیت های منفی از این استان نیازمند تلاش بیش از پیش رسانه ها است.
افسری تصریح کرد: بنیاد امید ایرانیان سیستان و بلوچستان با هدف تحقق توسعه پایدار 25 کارگروه و تشکل ایجاد کرده است و بیش از 180 نفر از اندیشمندان استانی این نهاد مردمی را همراهی می کنند.
مهرزاد پودینه مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان نیز با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه اطلاع رسانی ابراز امیدواری کرد که اصحاب رسانه در انعکاس ظرفیت ها و توانمندیهای استان و طرح مسائل و مشکلات منطقه برای آگاهی بیشتر مسئولان کشور بیش از پیش تلاش کنند.
به گزارش ایرنا شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 78 روز 17 مرداد سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مزارشریف افغانستان را که در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران به دست گروهی متحجر به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرده است.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.