مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل اهمیت چابهار در صادرات و واردات کالاها این هیات وارد این شهرستان شده است تا از نزدیک با ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات موجود حمل و نقل آشنایی پیدا کنند.
بهروز آقایی افزود: این هیات افغانستانی متشکل از حسنی مبارک عزیزی رئیس قوانین و ارتباط خارجه وزارت حمل و نقل افغانستان، سید یحیی اخلاقی رئیس ترانزیت و تهسیلات خارجی وزارت صنعت و معدن، محمد احسان اکرمی مسئول بخش ایران وزارت خارجه و محمد یاسین همت مدیرعمومی ارتباط با سازمان های وزارت حمل و نقل است.
وی بیان کرد: دولت و سرمایه گذاران افغانستان تمایل زیادی برای فعالیت اقتصادی، ترانزیت کالا و حضور در بندر چابهار دارند و تاکنون چندین هیات از نزدیک بازدیدهایی از ظرفیت های بندری این شهرستان داشته اند.
آقایی گفت: این هیات پس از بازدیدهای مختلف از بنادر شهید بهشتی و کلانتری در نشستی به بررسی توانمندی های تجاری، اقتصادی و ترانزیتی بندر چابهار خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: چابهار بهترین مقصد هندی ها برای ترانزیت‌ کالا به کشور افغانستان محسوب می شود و این کار عملا با ترانزیت گندم و حبوبات آغاز شده است.
آقایی ادامه داد: بندر چابهار با توجه به موقعیت مناسب دروازه اتصال افغانستان و کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند است.
وی افزود: کشورهای همسایه از جمله افغانستان باید فرصت را مغتنم شمرده و از موقعیت بندر چابهار نهایت استفاده را ببرند.
به گزارش ایرنا، هیات کشور افغانستان امروز /یکشنبه/ وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مدیرکل بنادر و دریانوردی و مسئولان محلی چابهار قرار گرفت.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.