غلامحسین تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه انبه مورد استفاده کشور از طریق مرز زمینی میرجاوه و پیشین سرباز و مرز دریایی چابهار، بندرعباس و بوشهر و هوایی از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور می شود که افزون بر 90 درصد این واردات از طریق سه مرز رسمی سیستان و بلوچستان انجام می شود.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 20 تا 25 هزارتن انبه وارد کشور می شود گفت: این واردات براساس مجوز رسمی وزارت جهاد کشاورزی که از سال 92 برای پنج میوه گرمسیری موز، انبه، پاپایا، آناناس و نارگیل گرفته شده است انجام می شود.
تیموری ادامه داد: واردات انبه همه ساله در سیستان و بلوچستان از خرداد آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
وی بیان کرد: انبه ها برای تامین نیاز کشور با رعایت مسائل قرنطینه ای و نظارت کارشناس سازمان جهاد کشاورزی و گمرک وارد سیستان و بلوچستان می شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: هموطنان باید توجه داشته باشند که انبه های وارداتی داخل جعبه های چوبی بدون رعایت مسائل بهداشتی به صورت قاچاق وارد می شود که مصرف آنان توصیه نمی شود.
وی با اشاره به تولیدات انبه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین همه ساله 13 هزار و 500 تن انبه از باغات این استان برداشت می شود که 90درصد انبه تولیدی به صورت سبز برای تهیه ترشی مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود هزار و 600 کیلومتر یعنی معادل یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران، با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان مرز دارد.
طول مرزهای خاکی این استان با کشور افغانستان حدود 300 کیلومتر یعنی معادل یک سوم از کل مرز ایران با افغانستان و طول مرزهای خاکی مشترک استان با کشور پاکستان 921 کیلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.
طول مرزهای آبی این استان در سواحل دریای عمان با کشور پاکستان و آبهای آزاد 370 کیلومتر است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.