مهرداد جهاندیده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: 12 هزار میلیارد تومان به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری کشور تخصیص داده شده که از این میزان اعتبار، 650 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به روستاهای مرزی و محروم سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع 650 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به این استان تا کنون بخش زیادی از آن تخصیص یافته است.
جهاندیده تصریح کرد: 50 درصد این اعتبارات در اختیار بانک کشاورزی و 50 درصد باقی مانده در اختیار پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرین امید سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: درخواست 11 هزار و 181 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سیستان و بلوچستان در سامانه کارا ثبت شده که بیشترین آن با هزار و 293 طرح از زهک بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون هزار و 936 طرح به بانک های عامل معرفی شده که هزار و 325 طرح در دست بررسی بانک هاست.
جهاندیده افزود: قرارداد 233 طرح با اشتغالزایی 683 نفر در بانک ها منعقد و به 191 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از 22 میلیارد و 202 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی رونق اقتصادی مناطق روستایی و عشایری و کمک به معیشت ساکنان این مناطق در کنار اشتغالزایی پایدار با همراهی بانک ها و دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان را از اهداف مهم اجرای این طرح برشمرد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.