به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، دفتر موسیقی، این پیام تسلیت را با عبارت «هرگز نمرده اند و نمیرند اهل دل» آغاز کرده و افزوده است: با کمال تاسف، باخبر شدیم که استاد دین محمد زنگشاهی، سامان دیرپای موسیقی محلی بلوچستان را وداعی ابدی گفت.
در این پیام آمده است: او که به حق میراث دار بنیانگذاران موسیقی «مکران» بود، با صدایی گرم و صمیمی، شیوه نوازندگی قیچک را در نهایت توانمندی و زیبایی، اعتلایی ماندگار بخشید. آمرزش و آرامش روح بلندش را از درگاه ایزدمنان، مسالت کرده و برای خانواده و خیل شاگردان و دوستدارانش، صبر و شکیبایی آرزومندیم.
به گزارش ایرنا، استاد دین محمد زمکزهی (زنگشاهی) هنرمند نوازنده سازهای قیچک و رباب و خواننده استان پایان هفته گذشته به دلیل بیماری کبدی در بیمارستان شهرستان میرجاوه به دیار حق شتافت.
به گفته مسئولین فرهنگی استان سیستان و بلوچستان، استاد زمکزهی مبتلا به بیماری کبدی بود که تلاش های بسیاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و صندوق اعتباری هنر کشور برای درمان این هنرمند نام آشنای استان انجام گرفت که به دلیل شدت بیماری امکان اعزام و جا به جایی وی وجود نداشت و درمان به نتیجه ای نرسید.
این هنرمند متولد 1333 و ساکن شهرستان میرجاوه در 20 کشور و تمام استان های ایران اجرای برنامه داشته است.
تا کنون 2 جلد کتاب در رابطه با موسیقی بلوچی از این هنرمند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به چاپ رسیده است.
ˈدین محمد میراث دار بنیانگذاران موسیقی مکران بود که آهنگ های بلوچی سینه به سینه به وی رسید و با استعداد ذاتی و کوشش پیگیر خود، شیوه قیچک نوازی را به گونه ای استادانه و دلنشین اعتلا بخشید.
فراهنگ**9012 ** 1418
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.