به گزارش ایرنا، شهر زاهدان دارای پنج جایگاه تحویل نفتگاز به کامیون داران است که یکی از این جایگاهها به نام هامون در نزدیکی پارک ملت و انبار شرکت نفت به علت حضور تعداد زیادی کامیون برای تخلیه و بارگیری موادسوختی از ازدحام بیشتری برخوردار است.
قرار گرفتن این جایگاه در مسیر خروجی شهر زاهدان به سمت خاش، ایرانشهر و چابهار و جاده ترانزیت و همچنین در نزدیکی انبار شرکت نفت موجب شده تا این جایگاه همواره با ازدحام کامیونهای عبوری و خودروهایی که برای تخلیه و بارگیری موادسوختی به این انبار مراجعه می کنند، رو به رو باشد.
چنین جایگاهی چنانچه برای نیم ساعت به هر دلیلی (تعویض شیفت، تخلیه انبار و غیره) در ارایه سوخت تعلل کند صف های طویلی از کامیونها تشکیل می شود.
این اتفاق پیش از ظهر امروز سه شنبه برای نیم ساعت در جایگاه یادشده موجب تشکیل دو صف بزرگ از کامیونها شد که با تخلیه سریع سوخت، این صفها در کمتر از نیم ساعت شکسته شد و وضع به حالت عادی بازگشت.
شماری از رانندگان این کامیون ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواستار تسریع در تحویل سوخت در جایگاههای سوخت سراسر استان شدند.
احمد رسولی یکی از رانندگانی که از استان کرمان راهی مرز میرجاوه بود اظهار داشت: حدود 2 ساعت است که به دلیل تمام شدن سوخت جایگاه هامون منتظر سوختگیری هستم.
وی بیان کرد: تقریبا حدود 20 دقیقه قبل کامیون حامل سوخت به این جایگاه رسید و در حال تخلیه سوخت است.
این راننده کامیون خبر منتشر شده در برخی از سایتها و فضای مجازی تحت عنوان اعتصاب کامیون داران را تکذیب کرد و گفت: چنین خبری به هیچ عنوان صحت ندارد، برخی افراد از شلوغی جایگاه سوخت برای رسیدن به مقاصد خود سوء استفاده می کنند.
یکی دیگر از رانندگان کامیون ها اظهار داشت: با توجه به اینکه جایگاه هامون در مسیر جاده ترانزیتی قرار دارد کامیون دارانی که از مرز میرجاوه به شهر مورد نظرشان در حال برگشت هستند و کامیونهایی که زاهدان به جنوب سیستان و بلوچستان حرکت می کنند و تانکرهایی که برای تخلیه و بارگیری به انبار شرکت نفت مراجعه می کنند برای سوختگیری به این جایگاه می آیند.
وی که خود را یوسف کرامتی معرفی کرد افزود: وقتی تانکرهای ذخیره موادسوختی این جایگاه تمام می شود کافیست نیم ساعت تا رسیدن سوخت تاخیر شود همین نیم ساعت باعث ازدحام شمار زیادی کامیون در مقابل این جایگاه می شود.
این راننده کامیون تصریح کرد: هیچ مشکل خاصی در تهیه سوخت وجود ندارد و علت این شلوغی مقابل جایگاه هامون به دلیل تمام شدن مقطعی سوخت بوده است.
یکی دیگر از کامیون داران در انتظار سوختگیری که در انتهای صف جایگاه هامون قرار داشت گفت: براساس گفته سایر رانندگان، سوخت این جایگاه تمام شده و تازه سوخت رسیده است.
منصور دارابی کامیون دار اهل کرمان که در حال حمل بار به مرز میرجاوه است، اظهار داشت: برخی مواقع که سوخت جایگاه تمام می شود صف های طولانی شکل می گیرد که از مسئولان درخواست داریم تا در مسیر ترانزیتی زاهدان - میرجاوه چند جایگاه سوخت دیگر نیز در نظر بگیرند تا این مشکل برای ما به وجود نیاید.
وی بیان کرد: زاهدان دارای 6 جایگاه عرضه سوخت به کامیون داران است اما جایگاه هامون چون در مسیر ترانزیتی قرار دارد زیاد شلوغ است.
دارابی اظهار داشت: یک جایگاه سوخت در پایانه باربری، یک جایگاه در پایانه مسافربری و چهار جایگاه دیگر در سطح شهر زاهدان وجود دارد که این جایگاه ها زیاد شلوغ نیستند.
مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: هیچ مشکلی برای تامین سوخت کامیون داران در زاهدان وجود ندارد.
محمد کهنسال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رابطه با شلوغی جایگاه سوخت هامون واقع در بلوار خلیج فارس زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی مواقع تعداد کامیون های ترانزیت و بومی برای سوختگیری در این جایگاه زیاد می شود شاهد طولانی شدن صف ها هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جایگاه هامون در مسیر رفت و برگشت کامیون های ترانزیتی به میرجاوه و کامیون های بومی که به جنوب سیستان و بلوچستان سفر می کنند در برخی مواقع تعداد کامیون ها برای سوختگیری در این جایگاه زیاد می شود.
کهنسال تصریح کرد: این شلوغی هیچ ارتباطی با مشکل کمبود سوخت ندارد و این امر طبیعی است.
کورش بالادست مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان وضعیت ذخیره سازی سوخت در انبارهای نفت این منطقه را مطلوب دانست و گفت: با توجه به افزایش مصرف بنزین و نفتگاز در ماه های اخیر، ارسال سوخت به مجاری عرضه در برخی از موارد بیش از سهمیه بوده تا وقفه ای در عملیات جایگاهها رخ ندهد.
3213 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.